Всі рубрики

 

  

 

Порядок реєстрації адвокатських об’єднань

Адвокатура в Україні є добровільним професійним громадським об’єднанням, покликаним згідно з Конституцією України сприяти захисту прав, свобод та представляти законні інтереси громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, юридичних осіб, надавати їм іншу юридичну допомогу. Адвокати мають право займатись адвокатською діяльністю індивідуально або об’єднатись з іншими адвокатами в колегії, фірми, контори та інші адвокатські об’єднання, які діють відповідно до ЗУ «Про адвокатуру» та своїх статутів. Діяльність адвокатських об’єднань (АО) ґрунтується на засадах добровільності, самоврядування, колегіальності та гласності. Особливістю АО є те, що вони створюються адвокатами не з метою реалізації власних прав, свобод та інтересів чи одержання прибутку, а для виконання обов’язків, покладених на них державою. Стаття 4 ЗУ «Про адвокатуру» передбачає, що реєстрація АО провадиться у Міністерстві юстиції України. Заява про реєстрацію Реєстрація АО здійснюється відповідно до Положення про порядок реєстрації адвокатських об’єднань, затвердженого постановою КМУ від 27 квітня 1993 р. № 302, та Правил підготовки та оформлення рішень щодо реєстрації адвокатських об’єднань, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 27 серпня 2007 р. № 693/5. Згадані Правила визначають процедуру розгляду підготовки та оформлення рішень щодо документів, які подаються до Міністерства юстиції для реєстрації АО або внесення змін до статутних документів. Відповідно до п. 2 вказаної постанови КМУ за реєстрацію АО справляється плата в розмірі десяти НМДГ. За видачу АО дубліката свідоцтва про реєстрацію справляється плата в розмірі 50% цієї суми. Вся сума плати зараховується до державного бюджету України. Для реєстрації АО до Мін’юсту подаються такі документи: а) заява, підписана засновниками, підписи яких повинні бути нотаріально засвідчені; б) статут у двох примірниках, підписаний засновниками АО, який має містити відомості, передбачені законодавством; в) установчий договір чи протокол загальних зборів адвокатів про створення АО; г) відомості про кількісний склад АО (із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання); ґ) нотаріально засвідчені копії свідоцтв про право на заняття адвокатською діяльністю; д) документ про внесення плати за реєстрацію; е) нотаріально засвідчена копія документа, що підтверджує місцезнаходження АО. Заява про реєстрацію АО розглядається у місячний термін від дня надходження всіх необхідних документів. За результатами розгляду заяви можуть бути прийняті рішення про: реєстрацію АО; реєстрацію змін до статутних документів АО; відмову в реєстрації АО або змін до статутних документів АО; залишення заяви без розгляду. Зазначені рішення оформляються наказами Міністерства юстиції України. Наказ готується на підставі правового висновку і підписується міністром юстиції. У разі реєстрації АО йому видається свідоцтво про реєстрацію. Зареєстрованому АО присвоюється відповідний номер, що вноситься до Реєстру адвокатських об’єднань (далі – Реєстр). Якщо статутні або інші документи, подані до реєстрації АО, суперечать законодавству України, приймається рішення про відмову в реєстрації, яке в 10-денний термін надсилається на адресу одного із засновників або за місцезнаходженням АО. Рішення про відмову в реєстрації АО може бути оскаржене в порядку, передбаченому законодавством. Заява про реєстрацію АО залишається без розгляду, якщо вона подана без зазначених документів, про що Мін’юст повідомляє заявника протягом часу, встановленого для розгляду заяв. У разі усунення причин, на підставі яких було внесено рішення про залишення заяви без розгляду, заява розглядається в порядку і термін, встановлені чинним законодавством. Реєстрація змін та доповнень Для реєстрації змін та доповнень до статутів адвокатських об’єднань до Мін’юсту подається відповідна заява, до якої додаються оригінали свідоцтва про реєстрацію АО та статуту, зміни та доповнення у двох примірниках, протокол загальних зборів засновників щодо прийняття рішення про внесення змін. У разі зміни юридичної адреси додатково подається нотаріально засвідчена копія документа, що підтверджує місцезнаходження АО. При прийнятті рішення про реєстрацію змін до статутних документів АО у зв’язку із зміною назви та/або місцезнаходження свідоцтво про реєстрацію повертається до Мін’юсту та видається нове свідоцтво. Відомості про зареєстровані АО, зміни до статутних документів АО вносяться до Реєстру. Видача дубліката У випадку втрати або пошкодження свідоцтва про реєстрацію АО видається його дублікат. Для одержання дубліката свідоцтва до Міністерства юстиції України подаються такі документи: заява про видачу дубліката свідоцтва, підписана керівником АО (головою зборів), підпис якого повинен бути нотаріально засвідчений; документ про внесення плати за видачу дубліката свідоцтва про реєстрацію АО (копія квитанції, виданої банком, або копія платіжного доручення з відміткою банку); повідомлення про втрату свідоцтва про реєстрацію АО у засобах масової інформації, довідка органів внутрішніх справ тощо або оригінал свідоцтва, яке пошкоджено. У разі відповідності поданих документів чинному законодавству приймається рішення про видачу дубліката свідоцтва. Якщо зазначені документи подані не в повному обсязі або оформлені неналежним чином документи підлягають поверненню. Державна реєстрація АО як юридичної особи Закон визначає відносини адвокатури з державними структурами, гарантуючи при цьому її самостійність та незалежність. Зокрема, Міністерство юстиції забезпечує необхідне фінансування оплати праці адвокатів за рахунок держави у разі участі адвоката у кримінальній справі за призначенням та при звільненні громадянина від оплати юридичної допомоги, узагальнює статистичну звітність АО, сприяє проведенню заходів щодо підвищення професійного рівня адвокатів. Статути АО передбачають подання Мін’юсту щорічної статистичної звітності про роботу об’єднання. На жаль, значна кількість АО не подають вказану звітність або порушують строки її надання, тим самим порушують вимоги статуту та чинного законодавства. Крім того, відповідно до ст. 3 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», який регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб – підприємців Міністерство юстиції України здійснює видачу свідоцтв про державну реєстрацію, оформлене державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи. Передача Міністерством юстиції державним реєстраторам даних про юридичних осіб здійснюється згідно із вимогами Регламенту, затвердженого спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства юстиції України від 27 лютого 2007 р. № 184/13451. Дані подаються у формі реєстраційних карток, затверджених наказом Держпідприємництва України «Про затвердження форм реєстраційних карток» від 20 квітня 2007 р. № 54. Реєстраційна картка та супровідний лист Мін’юсту надсилаються державному реєстратору поштою. Регламент визначає, що відповідальним за достовірність даних є засновник чи керівник АО. Після проведення державним реєстратором відповідної реєстраційної дії щодо АО Міністерство юстиції видає адвокатському об’єднанню свідоцтво про реєстрацію юридичної особи. У разі припинення діяльності АО на підставі рішення вищого органу управління про саморозпуск АО або на підставі судового рішення Міністерство юстиції готує правовий висновок та наказ про виключення АО з Реєстру. Міністерство юстиції України протягом наступного робочого дня з дня прийняття рішення про скасування запису в Реєстрі передає реєстраційну картку, а також копію свого рішення про скасування запису в Реєстрі.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________