Закон про вибори: панацея чи евтаназія? Нещодавно відбулася прес-конференція, приводом для якої стало обговорення змін, запропонованих законопроектом «Про внесення змін щодо деяких законодавчих актів щодо виборів президента України». Цей документ Верховна Рада України ухвалила в першому читанні 1 липня ц.р. Автори законопроекту – народні депутати Олександр Лавринович, Андрій Портнов, Олена Лукаш і Роман Зварич.
Учасники прес-конференції дійшли висновку, що реформування виборчого законодавства необхідне, але цей процес має бути виваженим, а не підлаштованим під політичну кон’юнктуру. На жаль, закон враховує лише сьогоденні інтереси, і після виборів його доведеться міняти, адже цілком можливо, що зміниться розстановка політичних сил.
Найбільшу кількість зауважень викликають положення про політичні речі. Ці норми надають незаконні преференції двом кандидатам у президенти перед іншими. По-перше, виборчі комісії формуються насамперед парламентськими фракціями, які мають опосередковане відношення до виборів президента. Комісії наділяються додатковими повноваженнями: наприклад, вони можуть додавати виборців до списків у день виборів, а це створює можливості для зловживань. По-друге, заборонений громадський контроль, а також ускладнене оскарження дій комісій, створених у неприродний спосіб. Позитивним моментом експерти вважають скорочення терміну виборчої кампанії до 90 днів (зараз він становить 120 днів) .
На думку Олега Соскіна, директора Інституту трансформації суспільства, якщо парламент затвердить законопроект у запропонованій редакції, це буде виклик всій європейській і світовій демократичній спільноті. Оскільки фактично президентська посада буде «розіграна» між двома політичними кланами. Цілком очевидно, що цей законопроект лобіює інтереси певних політичних груп.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|