Автомобіль як розкіш вже 2011 р. Зрозуміло, що після прийняття Податкового кодексу на Україну очікує чимало змін. І хоча державний бюджет на 2011 р. ще не затверджено, деякі законодавчі перспективи вже простежуються.
Анонсам податково-автомобільного законодавства був присвячений круглий стіл «Прем’єри автоподатків – 2011», що відбувся 12 жовтня ц.р. в прес-центрі «Наш продукт». Представники автотранспортного бізнесу переконані, що з 2011 р. автомобіль стане для пересічного українця розкішшю.
Проект ПК, який був прийнятий Верховною Радою України в першому читанні, пропонує відмінити щорічний транспортний податок і натомість залишити лише первинний податок при реєстрації транспортного засобу, який буде перейменований у «збір за першу реєстрацію транспортного засобу».
У зв’язку з цим Міністерство фінансів України розробило механізм компенсації надходжень, який буде прописаний у Законі про державний бюджет на 2011 р. Відповідно, пропонується підвищити суму акцизного збору на паливо щонайменше до 50 євро за тонну. За прогнозами представників Міністерства фінансів, це спричинить підвищення вартості палива в середньому на 0,36 грн., а на думку підприємців, – на 1–2 грн.
Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, яка брала участь у розробці ПК у частині автоподатків, вважає, що запропонована сума подорожчання акцизу завищена щонайменше удвічі. «Адже, за нашими підрахунками, для компенсації відміни транспортного збору достатньо було б збільшити акциз на 0,07–0,12 грн. Крім цього, запропоновані нововведення несправедливі до власників автомобілів економ-класу та старих авто», – вважає експерт.
Обговорювали і цілі подорожчання акцизу, якими є збільшення надходжень до бюджету та гармонізація українських податків з європейською практикою. Експерти також висловили сумніви щодо цільового використання коштів, отриманих внаслідок подорожчання акцизу, а також щодо їх пропорційного розподілу за регіональним принципом. Слід також розуміти, що підвищення ціни на паливо спричинить подорожчання широкого спектра продуктів, товарів і послуг. Тим часом представники Міністерства фінансів повідомили, що транспортний податок приносить щороку 1,5 млрд грн.
Що стосується податку на доходи фізичних осіб, то в проекті ПК ідеться про ставки 0% при здійсненні продажу автомобіля раз на рік і 5% при продажу двох та більше авто. Митні ставки не зміняться.
«Україна – єдина держава в Європі, де автомобіль є підакцизним товаром на рівні з алкогольними та тютюновими виробами. Мало того, від акцизу давно відмовилась і Росія, яка зараз випускає на ринок 27 марок автомобілів. У нас же відміною транспортного податку хочуть необґрунтовано прирівняти всіх на дорозі», – розповів Станіслав Щербина, президент компанії «Автомобільна група «Каділлак, Шевроле».
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|