Всі рубрики

 

  

 

Вибори: за кілька днів до старту

19 липня 2007 р. в інформаційній агенції УНІАН відбулася прес-конференція керівництва Комітету виборців України під назвою «Позачергові вибори народних депутатів в Україні: за кілька днів до старту». Голова правління КВУ Ігор Попов та речник Комітету Олександр Черненко, котрі взяли участь у заході, висвітлили основні загрози достроковим виборам, які, на думку КВУ, полягають у недосконалості законодавства про дострокові вибори та у бездіяльності ЦВК, а також відповіли на запитання журналістів. Проблеми законодавчого забезпечення виборів Як виявилося, прийняття наприкінці весни змін до ЗУ «Про вибори народних депутатів України» (щодо проведення позачергових виборів) зняло окремі проблематичні моменти щодо організації позачергових виборів. Зокрема, це стосується виготовлення виборчої документації, формування та роботи комісій, відкриття рахунків партій, агітації тощо. Позитивно вирішено питання голосування членів виборчих комісій, вони будуть включені у списки на тих дільницях, на яких вони будуть працювати. Проте, на жаль, до законодавства внесено кілька поправок, що стали результатом політичних домовленостей і значно ускладнили організацію виборчого процесу, або взагалі унеможливлюють виконання окремих процедур. Однозначно реакційною нормою є запровадження бар’єру явки виборців. Проблема явки ніколи не була актуальною для загальнонаціональних виборів, а запровадження бар’єру дає можливості для використання технологій зриву виборів. Також КВУ не бачить механізмів реалізації положення щодо подання до виборчих комісій прикордонною службою інформації про тих, хто виїхав з України. Незрозумілим вбачається механізм надання прикордонниками окружним комісіям інформації про таких виборців, оскільки в закордонних паспортах відсутня графа «по-батькові» та адреса проживання виборця. Також не зрозуміло, як цими даними будуть оперувати виборчі комісії. Це лише заплутає та ускладнить виборчий процес і може стати причиною його зриву. У разі виконання цієї норми будуть обмежені в правах виборці, які повернуться в Україну в останні 3 дні до виборів, включаючи навіть день голосування, оскільки вони будуть виключені зі списку виборців. Значно обмежені права виборців, котрі в день голосування перебувають за кордоном. Якщо під час виборів 2006 р. процедура голосування для них і так була суттєво ускладнена (потрібно було заздалегідь звернутися в дипломатичні установи для включення в список виборців), то зараз обов’язковою умовою голосування стало перебування виборця на консульському обліку. Отже, згідно з новими поправками у своїх правах будуть обмежені до 5 млн виборців. Особливо «демократичним» та «покликаним сприяти прозорості виборів» є скасування ВР України норми про можливість визнати результати виборів на окремій дільниці недійсними в разі видалення спостерігача чи журналіста. Це дає можливість безпідставно видаляти з дільниці спостерігачів і робити голосування і підрахунок голосів безконтрольним. Така технологія застосовувалась під час президентських виборів 2004 р. Списки виборців Щодо підготовки державного реєстру виборців до виборів, то вже зараз очевидно, що вона не може бути виконана. Станом на середину липня більшість заходів, передбачених Законом про державний реєстр для формування правових і організаційних засад створення реєстру, Кабінетом Міністрів, ЦВК та іншими державними органами не виконано або виконано з суттєвим запізненням. У зв’язку з цим КВУ закликає політичні сили відмовитись від ідеї використання реєстру виборців на позачергових виборах, а зосередити свої зусилля на сприянні формуванню списків виборців за старим зразком. Ще після першого указу Президента про припинення повноважень ВР України у всіх областях відновлено діяльність робочих груп обліку виборців. Однак ця діяльність в більшості регіонів ведеться не активно, а в окремих – не ведеться взагалі. Робочі групи не мають відповідних інструкцій, не забезпечені належними технічними засобами. КВУ вважає, що при активізації діяльності робочих груп можливо підготувати списки виборців для голосування на позачергових виборах, однак, їх якість буде не кращою від якості списків на виборах у 2006 р. Діяльність ЦВК Вже перші дні роботи нового складу ЦВК показали низьку ефективність комісії як колегіального органу. Призначення членів ЦВК за політичним принципом стало причиною фактичного паралічу головного органу, який має організувати вибори. Оскільки таке несуттєве питання, як закріплення членів ЦВК за регіонами, викликало бурхливу дискусію в комісії, то можна спрогнозувати періодичну бездіяльність ЦВК у принципових питаннях організації виборів. Перші проблеми можуть виникнути в ЦВК при формуванні окружних виборчих комісій, оскільки зараз існують різночитання щодо можливості подання представників в ОВК Блоком Юлії Тимошенко та «Нашою Україною». КВУ вважає, що першочергово мають бути введенні до складу комісій представники всіх 5 фракцій, що були у ВР України 5-го скликання, а представники інших політичних сил, які подадуть свої кандидатури, мають бути введенні в ОВК за поданням голови ЦВК. КВУ закликає ЦВК не включати до складу комісій осіб, які були помічені у порушеннях закону під час минулих виборів. Діяльність органів державної влади Комітет виборців позитивно розцінює діяльність Секретаріату Президента з організації виборчого процесу. Зокрема, 3 липня ц.р. було проведено нараду із заступниками голів облдержадміністрацій, де їм було надано рекомендації щодо першочергових кроків по технічному забезпеченню виборчої кампанії. Головним завданням для органів місцевої влади на сьогодні є зосередження зусиль на підготовці списків виборців, надання рекомендацій у ЦВК щодо формування виборчих округів, та забезпечення комісій приміщеннями для роботи. Певне занепокоєння у КВУ викликає той факт, що багато голів держадміністрацій очолили або найближчим часом очолять виборчі штаби блоку «Наша Україна – Народна Самооборона». КВУ закликає їх на час виборів піти у відпустку, не використовувати свої службові повноваження для впливу на виборчий процес. Діяльність політичних партій Станом на середину липня підготовчу роботу до виборів розпочали: БЮТ, «Наша Україна – Народна Самооборона», Партія регіонів, СПУ, КПУ, ПСПУ та Народна партія Володимира Литвина. Найбільш широко сформована мережа штабів Блоку Юлії Тимошенко, тоді як інші політичні сили у більшості регіонів лише в стадії організації своїх мереж. На даному етапі робота штабів полягає в підборі персоналу, пошуку кандидатур до виборчих комісій і агітації. Місцеві осередки окремих політичних партій вже провели районні та обласні конференції, і висунули делегатів на партійні з’їзди. Однак практично завжди ці конференції носили формальний характер або взагалі відбувалися в закритому режимі. Отже, можна прогнозувати, що виборчі списки партій також будуть формуватися кулуарно, без внутрішньопартійної дискусії. Агітація в більшості регіонів проявляється у розміщенні біг-бордів, інформаційних матеріалів в обласних та районних друкованих ЗМІ, які за характером нагадують приховану рекламу, в заявах і коментарях з приводу різних суспільно-політичних подій представників різних партій, теле- і радіороликах. Також 11 липня ц.р. до КВУ з відкритим листом звернулася прес-служба Партії регіонів, в якому вказала низку фактів «тиску державних відомств і обласних адміністрацій на власників та топ-менеджерів медіа-ресурсів». В листі, зокрема, йшлося проте, що чиновники західних областей «рекомендували» операторам зовнішньої реклами не розміщувати біг-борди Партії регіонів. На момент оприлюднення звіту інформація не була підтверджена свідками чи документами, проте КВУ під час моніторингу буде звертати особливу увагу на рівність умов агітації для всіх суб’єктів виборів. Вірогідність виборів – 90%? За підсумками спостереження за підготовкою до позачергових виборів Комітет виборців дійшов попередніх висновків. Передусім, КВУ вважає, що позачергові вибори народних депутатів із вірогідністю в 90% відбудуться 30 вересня 2007 р. Однак КВУ висловлює значне занепокоєння можливими порушеннями в ході агітаційної кампанії, під час голосування, та, найбільше, в процесі підбиття підсумків виборів. Найбільшою політичною загрозою проведенню чесних і демократичних виборів є високий рівень політичної конкуренції, який також торкнувся діяльності державних органів, ЦВК та судів. КВУ не виключає значної кількості судових позовів та протестів на всіх етапах кампанії, а особливо під час підбиття підсумків виборів та початку переговорів зі створення коаліцій. Серйозною загрозою організаційно-технологічному проведенню дострокових виборів лишається недосконале і суперечливе законодавство та процес підготовки списків виборців, якість яких може бути досить низькою.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________