Всі рубрики


Про добровільне страхування в примусовому порядку

31 січня ц.р. Моторне (транспортне) страхове бюро України спільно з Лігою страхових організацій України вже втретє провели тренінг для представників ЗМІ. Останнього разу організаторами була запропонована тема «Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні». Як відомо, 1 січня ц.р. вступив с силу наказ МВС України № 451 від 29 листопада 2007 р., яким затверджувалася інструкція з організації діяльності підрозділів Державтоінспекції МВС України щодо контролю за наявністю у водіїв полісів ОСЦПВВНТЗ та страхових сертифікатів «Зелена картка» при нагляді за дорожнім рухом. В більшості країн світу страхування цивільно-правової відповідальності автовласників є обов’язковим. Це обумовлюється кількома обставинами. По-перше, керування транспортним засобом характеризується підвищеною небезпекою. Норми законодавства більшості країн світу визначають саме володільця транспортного засобу відповідальним за завдання шкоди здоров’ю або майну інших осіб, крім випадків, коли дорожньо-транспортна пригода була наслідком дії непереборної сили або умисних дій потерпілого. Тобто, цивільна відповідальність водія транспортного засобу перед третіми особами настає майже завжди у випадках спричинення дорожньо-транспортної пригоди. По-друге, такі цивільно-правові відносини стосуються всього суспільства, мають масовий характер, оскільки учасником дорожньо-транспортної пригоди потенційно може бути будь-яка особа. По-третє, відсутність достатніх коштів у водія транспортного засобу не забезпечує своєчасного та повного відшкодування шкоди потерпілому. В цьому розумінні саме механізм обов’язкового страхування цивільної відповідальності автовласників дозволяє створити надійну систему захисту як третіх осіб-потерпілих, так і власників транспортних засобів. Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів є вкрай важливим для України. Як зазначив президент Ліги страхових організацій України Олександр Філонюк за останні 10 років кількість загиблих при ДТП перевищила кількість загиблих у війні СРСР з Афганістаном. І, як правило, головними причинами цієї сумної статистики є елементарне ігнорування правил дорожнього руху самими водіями. В другій частині тренінгу Президент МТСБУ Володимир Романишин розповів присутнім про «Зелену картку». Страховий сертифікат (поліс) «Зелена картка» – це страховий сертифікат єдиної форми, що застосовується в країнах – членах міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена картка», які зазначені і не викреслені у такому сертифікаті. Україна, до речі, є повним членом системи «Зелена картка». У разі виїзду транспортного засобу, зареєстрованого в Україні, до країн – членів міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена карта» власник такого транспортного засобу зобов’язаний мати чинний договір міжнародного страхування, посвідчений відповідним уніфікованим страховим сертифікатом «Зелена картка». Наприкінці тренінгу організатори пообіцяли й надалі проводити подібні заходи, оскільки це, за словами пана Романишина, допомагатиме страховим компаніям і їх потенційним клієнтам побудувати більш відкриті відносини один з одним.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№13-18 | 30 вересня
Тема тижня:
Міжнародний арбітраж
Тема тижня
  • Ефективний арбітраж: який він?
Придбати PDF-версію
 
 

  

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________