Всі рубрики

 

  

 

«Дірки» земельного законодавства

Ситуацію, що склалася впродовж останнього десятиліття в сфері земельних відносин, влучно називають «агродерибаном» – незаконним розподілом з-поміж обмеженого кола осіб загальнонародного багатства. Здебільшого питання виділення землі вирішуються кулуарно, шляхом дачі хабарів. З огляду на це деякі експерти наполягають на необхідності зняття мораторію, передбаченого Перехідними положеннями Земельного кодексу. Однак Українська соціал-демократична партія (БЮТ) переконана, що за відсутності законів про державний земельний кадастр та про ринок земель, які мають спрямувати земельні відносини в цивілізоване русло, скасовувати мораторій не можна. Саме про нові законодавчі ініціативи в земельному законодавстві йшлося на нещодавній прес-конференції голови УСДП Євгена Корнійчука та його першого заступника Олени Шустік. Тематика засідання обрана не випадково, адже загальновідома ситуація, що склалася на ринку землі в Україні, особливо у столиці. Більше того, саме в програмі УСДП однією з головних тем (з якою члени партії йшли до парламенту) є формування цивілізованого ринку землі через визначення процедури проведення земельних аукціонів, припинення незаконного виділення та зміну цільового призначення землі тощо. Що ж пропонує УСДП? По-перше, для забезпечення черговості виділення землі партія пропонує запровадити відкритий реєстр заяв громадян та юридичних осіб щодо надання земельної ділянки у власність або користування. Для цього слід ухвалити постанову Кабміну «Про ведення діловодства щодо передачі у власність, надання у користування земельних ділянок фізичним та юридичним особам із земель права державної та комунальної власності». Постанова не стосується передачі у власність, надання у користування земельних ділянок на конкурентних засадах (аукціонах). По-друге, треба, на думку пана Корнійчука, забезпечити розмежування земель державної та комунальної власності та визначити межі населених пунктів. З цією метою необхідно у ст. 209 ЗК України розширити перелік напрямів, на які слід направити кошти, отримані як відшкодування втрат сільськогосподарського або лісогосподарського виробництва, та передбачити, що, крім інших цілей, вони йтимуть на здійснення розмежування земель та встановлення меж населених пунктів. Це відразу дозволить провести розмежування без залучення додаткових бюджетних коштів. А щоб відшкодування вчасно надходили до бюджету, партія вважає за необхідне прирівняти цей вид платежу до податку, як це, наприклад, зроблено у випадку рентних платежів за користування корисними копалинами. Ще одна пропозиція УСДП стосується наведення порядку в сфері зміни цільового призначення землі, адже через махінації з перепрофілюванням сільськогосподарської землі на промислову держава безповоротно втрачає тисячі гектарів родючих ґрунтів. По-суті, пропонується затвердити новий порядок зміни цільового призначення земель та передбачити, що за загальним правилом зміна цільового призначення земельної ділянки допускається виключно згідно із затвердженими у встановленому порядку генеральними планами населених пунктів або схемами планування території відповідної адміністративно-територіальної одиниці та встановити виключний перелік випадків, коли можливе переведення сільськогосподарських угідь в іншу категорію. Всі ці пропозиції, зважаючи на «близькість» партії до чинного уряду, ймовірно, невдовзі «ляжуть» на стіл прем’єр-міністра для прийняття постанов та внесення урядом невідкладних законопроектів. Однак чи стануть ці законодавчі нововведення на заваді земельного «дерибану» в нашій державі? Голова УСДП Євген КОРНІЙЧУК:
– В Украіні досі не визначені «кордони» між державною та комунальною землею, і, як наслідок, не визначена сфера повноважень чиновників щодо її виділення. На сьогодні розмежовано близько 3% земель державної та комунальної власності, встановлено межі 47% населених пунктів. До моменту розмежування всіма землями в населених пунктах, окрім приватних, розпоряджаються органи місцевого самоврядування, які або дійсно не мають коштів на проведення відповідних робіт, або ж свідомо використовують цей привід для затягування процедури з метою якнайдовше користуватися чужими гектарами.  Перший заступник голови УСДП Олена ШУСТІК:
 Заяви про виділення земельної ділянки на місцях заносяться до окремого реєстру, який потім узагальнюється в межах адміністративного району, області та на загальнодержавному рівні. Розгляд таких заяв та прийняття відповідних рішень повинні здійснюватися лише в порядку черговості їх надходження. Завдяки цьому можна поставити всіх громадян у рівні умови та унеможливити «прискорення» розгляду певних заяв і виділення землі шляхом дачі хабарів. Певна річ, подібні реєстри мають бути публічно відкритими для громадського контролю за виділенням землі
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________