Організація роботи з розгляду звернень громадян Організація роботи з розгляду звернень громадян є одним із важливих напрямів діяльності органів юстиції України, спрямованих на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку.
Стаття 40 Конституції України гарантує громадянам право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Для регулювання питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права на звернення 2 жовтня 1996 р. був прийнятий ЗУ «Про звернення громадян» (із змінами від 13 травня 1999 р.).
7 лютого 2008 р. Президент України підписав Указ «Про заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідно до якого КМУ, міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів АРК, обласним, Київській та Севастопольській міським, районним держадміністраціям та органам місцевого самоврядування наказується вжити невідкладних заходів щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді, неухильного виконання норм ЗУ «Про звернення громадян», упорядкування роботи зі зверненнями громадян тощо.
Зокрема, в Указі наголошується на недопущенні надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Згідно із ст. 7 ЗУ «Про звернення громадян» якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об’єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п’яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той само термін повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.
Крім того, на думку глави держави, слід акцентувати увагу й на таких проблемах:
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|