Всі рубрики

 

  

 

Для споживача завжди знайдеться куточок

Відповідно до ст. 4 ЗУ «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право, зокрема, на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Цю та іншу інформацію вони можуть отримати з куточка покупця, обов’язковість оформлення якого встановлена Порядком провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, затвердженим постановою КМУ від 15 червня 2006 р. № 833 (далі – Порядок). Згідно з п. 10 Порядку суб’єкти господарювання повинні забезпечити, з-поміж іншого:
  • наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  • розміщення торговельного патенту, ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог.
Таким чином, підприємство, що провадить торговельну діяльність, зобов’язане оформити куточок покупця і розмістити у ньому інформацію про себе (зокрема, копію Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи), книгу відгуків і пропозицій (нагадаємо, що форма книги відгуків і пропозицій затверджена у додатку № 1 до Інструкції про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування, затвердженої наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24 червня 1996 р. № 349), інформацію про місцеві органи захисту прав споживачів. Наведений перелік документів не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених обов’язкових документів, повинні розміщувати в куточку покупця додаткову інформацію. Перелік цих документів залежить від: виду здійснюваної торговельної діяльності (роздрібна, комісійна торгівля, продаж товарів за замовленнями та вдома у замовника, торгівля в розстрочку, торгівля на ринках) та виду товарів, що реалізуються (продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо). Певні особливості Для продавців продовольчими товарами такими спеціальними є Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11 липня 2003 р. № 185. У п. 19 Загальних положень цього документа встановлено, що суб’єкт господарської діяльності в торговельному залі магазину на видному та доступному для покупців місці повинен обладнати куточок покупця, де розміщуються, крім інформації, перерахованої у п. 10 Порядку, витяги з цих Правил. Таким чином, Правилам роздрібної торгівлі продовольчими товарами також місце у куточку покупця. Для торговців алкоголем та тютюном спеціальними є Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджені постановою КМУ від 30 липня 1996 р. № 854, та Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24 липня 2002 р. № 218. Зокрема, підприємці, які займаються роздрібною торгівлею алкогольними напоями, відповідно до п. 30 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями в торговельному залі магазину, відділу, секції, підприємства громадського харчування в доступному для ознайомлення споживачів місці повинні також розмістити ці Правила та виписки зі ст.ст. 18 і 19 ЗУ «Про захист прав споживачів». Тому рекомендуємо підприємцю, який здійснює продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відповідні норми розмістити в куточку покупця. Щодо торговців непродовольчими товарами, то спеціальними для них є Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства економіки України 19 квітня 2007 р. № 104. За цим документом суб’єкт господарювання повинен забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, однак особливих вимог, відмінних від передбачених у Порядку, в ньому не міститься. Слід мати на увазі, що відповідно до п. 16 Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування, затвердженої наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 4 січня 1997 р. № 2, у куточку покупця підприємства роздрібної торгівлі, громадського харчування має бути інформація про право покупця на ознайомлення з документами, що підтверджують ціни на товари, виставлені для продажу. Таку інформацію слід розмістити у куточку покупця у вигляді оголошення такого змісту: «Покупці мають право ознайомитися з документами, що підтверджують ціни на товари та їх якість». Пред’явлення за вимогою Також на вимогу споживача відповідальний працівник суб’єкта господарювання повинен надати йому Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення, ЗУ «Про захист прав споживачів», санітарні норми, ветеринарні документи, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб’єкта господарювання (абз. 2 п. 10 Порядку). Порядком не передбачено, щоб ці документи були розміщені у куточку покупця, їх необхідно пред’являти на вимогу покупця. Однак, проаналізувавши спеціальні правила роздрібної торгівлі деякими видами товарів, можна дійти дещо іншого висновку. Крім того, на вимогу споживача продавець зобов’язаний пред’явити йому інформацію про наявність сертифіката відповідності, документи, що підтверджують якість та ціну товару. Нагадаємо, що у документах, згідно з якими передаються до магазину алкогольні напої та тютюнові вироби, повинні зазначатися реєстраційні номери сертифікатів відповідності або свідоцтв про визнання відповідності. Слід наголосити, що відповідно до ст. 7 ЗУ «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» торговий патент має бути відкритим та доступним для огляду та повинен бути розміщений на фронтальній вітрині магазину, а в разі її відсутності – біля касового апарату; на фронтальній вітрині малої архітектурної форми, у приміщеннях для надання послуг у сфері грального бізнесу та надання побутових послуг тощо. Якщо підприємець зареєстрований як платник ПДВ, то у доступних для огляду місцях у приміщенні платника податку (зокрема, у куточку покупця або на фронтальній вітрині магазину) має бути розміщена засвідчена податковим органом копія Свідоцтва про реєстрацію платників податку на додану вартість – така вимога міститься у пп. 14.4 п. 14 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 1 березня 2000 р. № 79.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________