Всі рубрики


Ім’я як бренд

Вихід нової компанії на будь-який ринок – подія непересічна, а вихід на юридичний ринок – і поготів. Адже окрім конкуренції на сміливця очікуватиме ще й «пильне око» колишніх партнерів, що також виборюють своє «місце під сонцем». Не кожен може витримати подібне навантаження. Проте все це не про нового гравця на ринку юридичних послуг – правову групу «Павленко і Побережнюк». Вони, за словами одного з партнерів Олександри Павленко, прийшли на цей ринок всерйоз і надовго. Що ж, поживемо – побачимо… А поки суд та діло ми зустрілися із пані Олександрою і поцікавилися перспективами розвитку власної фірми, дізналися про спеціалізацію, клієнтів та персонал правової групи «Павленко і Побережнюк», а також з’ясували, які саме труднощі спонукали новачків при виході на юридичний ринок.  – Пані Олександра, що, власне, спонукало вас до відкриття власної справи, адже на юридичному ринку неабияка конкуренція. Не боїтесь? – Конкуренція як така не впливала та й не може впливати на рішення щодо започаткування власної справи та обрання свого шляху. Було палке бажання вести юридичний бізнес так, як саме я його бачу. На це були обґрунтовані підстави. Насамперед – досвід роботи у великих юридичних фірмах (понад вісім років), розуміння нюансів цього бізнесу, «підводних течій», вміння організувати роботу команди, реалізовувати напрацьовані власні стратегії тощо. Не останню роль зіграло власне бачення потреб української юриспруденції та перспективи розвитку нової компанії. Створюючи правову групу «Павленко і Побережнюк», ми чітко усвідомлювали потреби ринку юридичних послуг, тому формували стратегію свого розвитку в напрямку створення потужної команди, що здатна конкурувати із провідними юридичними компаніями України та увійти до когорти серйозних гравців. Бізнес заради бізнесу не дуже цікавить – треба або надати ринку те, чого не вистачає, або взагалі не виходити на нього. Вже сьогодні ми бачимо, що наша поява не залишилася непоміченою – за нашим розвитком стежать інші юридичні компанії, PR-агентства, що їх обслуговують. Приємно, що вони відверто нам про це кажуть.  – Ви одразу змогли привернути увагу колег по цеху. Завдяки чому? – По-перше, ми всі переважно знаємо один одного. Нові проекти колег та конкурентів завжди цікаві. Напевно, так само зацікавили й ми. Крім того, від колег по цеху знаю, що неабиякий інтерес становила моя особиста поява на ринку із власним бізнесом, адже всі звикли бачити мене у складі відомої юридичної команди. Виходячи на юридичний ринок, ми намагались заповнити прогалини сучасного правничого бізнесу, що, як наслідок, привернуло увагу і колег, і клієнтів. Обрана нами спеціалізація і особливий підхід до клієнта, як виявилось, не залишились непоміченими.  – Тобто ви зайняли свою нішу? – Сподіваємось, що так. Але ми зайняли ту нішу, яка відповідає нашому фаховому рівню та власним юридичним уподобанням. Це не бізнес-прорахунок, а дійсна зацікавленість у розвитку юриспруденції у ще одному напрямку. Власний досвід підказував мені ще раніше, що в Україні бракує юристів, які б спеціалізувалися на відносинах між учасниками фондового ринку, а особливо – на судових спорах між ними. В принципі, напевно, кожна юридична компанія хоча б один раз вела подібні справи, адже вони досить часто межують із корпоративними конфліктами, але це не були спеціалізовані команди, які здатні системно обслуговувати учасників фондового ринку. В нашій команді ж вже є справжні фахівці у цій галузі та у сфері корпоративних конфліктів – хтось прийшов із спеціалізованих державних установ, інші, як і я, мали серйозну практику в цій сфері. Крім того, ми постійно придивляємось до потенційних членів нашої команди. – Можливо, брак цієї категорії справ в Україні пояснюється саме відсутністю цивілізованого фондового ринку в нашій державі? – Думаю, навпаки. Я би не сказала, що на той момент, коли ми відкрили свою компанію, українського фондового ринку не було або він не функціонував. Так, цей ринок молодий, існує трохи більше 10 років; цього часу просто замало для розвитку цивілізованої інфраструктури ринку цінних паперів та зваженого законодавства – ринку, який би діяв за чітко встановленими та окресленими правилами гри. Як би там не було, але за 10 років існування фондового ринку Україна вже має окрему галузь законодавства, певні категорії спорів, відносини, що розвиваються, тощо. Отже, левова частка нашої роботи й присвячена саме цій категорії справ.  – Інші галузі права свідомо оминаєте? – У жодному разі… Просто нас частіше питають саме про практику на ринку цінних паперів – ви ж самі зазначили, що вона привернула увагу. Нині юридична компанія й місяця не «проживе», якщо займатиметься вузькоспеціалізованими справами і не розвиватиме інші практики. Наша правова група не є виключенням. Окрім фондового ринку корпоративних конфліктів (до речі, включаючи захист від рейдерства) та судової практики в цілому ми презентуємо практики M&A, земельних спорів та проектів, пов’язаних із нерухомістю, державно-приватного партнерства, приватизаційних процесів. Окрім того, мій партнер Лариса Побережнюк є досвідченим спеціалістом у галузі земельного права, угод з нерухомістю, девелоперських проектів. Вона повністю відповідає за цей напрямок в компанії та розвиває його.  – «Намалюйте» портрет вашого Клієнта… – В більшості своїй це юридичні особи. Зараз вже маємо системні контракти із декількома українськими банками, інвестиційними фондами, представниками фармацевтичного бізнесу, працюємо із крупним виробничим холдингом тощо. Так склалося, що протягом всього мого «юридичного життя» я працювала із великим бізнесом, тому, звичайно, знаю його потреби та рівень послуг для таких Клієнтів. Були всі підстави продовжувати працювати в тому ж напрямку. Для нашої правової групи головне – рівень справ, а не їх кількість. Це показник правильного шляху.  – Були труднощі на шляху відкриття власної справи? – Жодних труднощів! Рішення приймалось достатньо швидко і не передбачало кроків назад. Головне – сила бажання і абсолютно чітка уява своїх прагнень. Тоді і з стратегією, і з тактикою питань не виникає. Не виникло проблем й з виходом нашої правової групи на юридичний ринок, що само по собі мене здивувало. Колеги по бізнесу доволі тепло зустріли нас і по-дружньому привітали із започаткуванням власної справи, що зайвий раз доводить – ми зробили сміливий, правильний, логічний крок і обрали для себе єдиний вірний шлях. Принаймні, поки що ми в цьому впевнені.  – У вас вже є постійні клієнти, а також, напевно, й досвід пошуку нових. Що допомагає у цьому процесі – бренд, професійність, особисті зв’язки, поради колег? – Приємно, що є люди, які ні на мить не сумнівались в нас, коли дізнались про наш вихід на ринок. Вони і стали постійними клієнтами правової групи «Павленко і Побережнюк». Скажу чесно, що до моменту створення власного бізнесу я не до кінця усвідомлювала свої можливості – виявилось, що і ім’я багато хто знає, і професійна репутація – позитивна. Ті клієнти, які не могли до мене звернутися особисто під час моєї роботи у іншій компанії, тепер можуть робити це із легкістю. Їх виявилось достатньо. Нині нашій фірмі не бракує клієнтів, чесно кажучи, я не розраховувала одразу на такий перебіг подій. Взагалі скажу, що на ринку допомагають як власний бренд, ділова та професійна репутація, так і поради вдячних клієнтів і, як не дивно, публікації в ЗМІ. Для мене було повним сюрпризом, що багато наших клієнтів дізналися про нас із друкованих юридичних ЗМІ, у тому числі й з «Правового тижня». Більшість, наприклад, іноземних клієнтів та юридичних фірм дізнаються про українських колег через маркетингові фірми, які на їх замовлення досліджують український ринок юридичних послуг у пошуках кращих національних правничих фірм для вирішенні тих чи інших правових питань. Таким способом нас знайшли три великі закордонні фірми, які зробили ставку не на молодість компанії, а на професійний досвід партнерів. Наразі планується підписання низки партнерських угод, декілька вже укладені. Підкреслюю, що на жодну з них ми не виходили особисто – це виключно ініціатива клієнтів.  – Наскільки суттєвим для вас є підбір персоналу фірми? Кадри вирішують все – це про вас? – Це про будь-який бізнес, де основний об’єкт інвестицій – люди. Ми продаємо інтелект, продукт унікальний, для кожного особливий. Ми ретельно добираємо нашу команду, тому ще не час говорити, що команда повністю зібрана. Не можу сказати, що ми витрачаємо чималі кошти на рекрутингові компанії, HR-спеціалістів, але, звичайно, співпрацюємо з ними. Просто такі компанії можуть добре розшукати цікаві резюме, але цікавих особистостей та спеціалістів ми виявляємо самі. Є, звичайно, і внутрішня система тестування, тренінгів, інших способів «проявити» людину. Окрім феноменальних юридичних знань вагомим для нас є нестандартне мислення, креативність, прояв «юридичної творчості» в роботі. Такій людині завжди буде місце в нашій команді. З власного досвіду скажу: якщо юрист не застосовуватиме елементи творчості у своїй роботі, він ніколи не виграє справу, пов’язану, скажімо, із незаконним захопленням підприємства (рейдерство). Ти маєш, як шахіст, на декілька кроків наперед прораховувати свого опонента.  – Чи входить правова група «Павленко і Побережнюк» до будь-яких громадських організацій, як-от: САУ, СЮУ, АПУ тощо, і чи взагалі потрібні подібні організації? – Наша фірма є членом Асоціації правників України, зовсім скоро стаємо колективним членом Союзу юристів України. На засадах членства наша правова група входить також до інших громадських організацій неюридичного профілю, наприклад, до Європейської бізнес асоціації. Юрист не може позбавити себе всебічного розвитку, принаймні – жвавого спілкування.  – Які у вас плани, принаймні, на наступний рік? – По-перше, необхідно утримати компанію на рівні тих справ, які я вела до відкриття власного бізнесу. Тобто не втратити тих клієнтів, які є на сьогодні, та підтримати клієнтські сподівання й рівень довіри до нас як до спеціалістів. Хотілося б також вивести на принципово новий рівень молодий бренд правової групи «Павленко і Побережнюк». Принаймні, я була б рада, якби через рік перша десятка провідних юридичних фірм оцінювала нас, як конкурентів. Амбіційні плани? Так. Але ми прийшли на юридичний ринок всерйоз і надовго.  Розмову вів Микола ЛАРІН
«Правовий тиждень»
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№23-24 | 31 грудня
Тема тижня:
Податки та збори
Тема тижня
  • Повернення сплаченого збору за пенсійне страхування на купівлю квартири: порядок, дії, документація, вартість.
Придбати PDF-версію
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________