Всі рубрики


Тарифоутворення — АМКУ допоможе не завжди

Антимонопольний комітет України й Міністерство з питань житлово-комунального господарства України виробили єдині підходи до реалізації регуляторних повноважень і вдосконалення державного регулювання ринків ЖКГ, якими має керуватися місцева влада під час тарифоутворення. Cпільний лист-звернення до Асоціації міст України й громад, Ради Міністрів АР Крим, обласних, Київської й Севастопольської міських державних адміністрацій підписали керівники відомств Олександр Мельниченко й Олексій Кучеренко. Офіційне підписання звернення відбулося 31 березня 2009 р. на спільному засіданні, присвяченому обговоренню питань розподілу повноважень, впливу й відповідальності центральних і місцевих органів виконавчої влади й місцевого самоврядування у сфері ЖКГ. Підставою для таких дій Комітету й МінЖКГ стало суттєве збільшення останнім часом кількості скарг від фізичних і юридичних осіб щодо необґрунтованого підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги й погіршення їх якості. Однак лише окремі порушені в скаргах питання можуть бути вирішені шляхом застосування конкуренційного законодавства. Більшість оскаржених дій стосуються компетенції інших органів влади. З іншого боку, хоч законодавство й покладає на місцеву владу повну відповідальність за встановлення тарифів, органи влади й досі по-різному тлумачать вимоги нормативних актів. Саме ці розбіжності покликане усунути спільне звернення АМКУ й МінЖКГ з відповідними роз’ясненнями. Однією з головних вимог — органи місцевого самоврядування мають встановлювати житлово-комунальні тарифи виключно після оцінки Держцінінспецією економічної обґрунтованості. При цьому місцева влада має забезпечити для споживачів дотримання принципів відкритості, доступності й прозорості тарифів, запровадити порядок попереднього оприлюднення інформації й проведення відкритих слухань при перегляді вартості послуг ЖКГ з метою отримання й урахування зовнішніх обґрунтованих висновків і зауважень. Крім того, необхідно впровадити порядки здійснення перерахунків зі споживачами за ненадані або надані в неповному обсязі послуги. Неприпустимим є продовження практики закладання до тарифів витрат, прямо не пов’язаних із житлово-комунальними послугами, заборону щодо чого за ініціативи Комітету встановлено постановами КМУ. «Як партнери з Антимонопольним комітетом, ми будемо дуже жорстко впроваджувати державну політику, спрямовану на стимулювання розвитку житлово-комунальної сфери, адже 2/3 населення сьогодні, на жаль, незадоволені ані якістю послуг, ані ціновою політикою, що може мати катастрофічні наслідки для галузі. Ми виступаємо за те, щоб ефективно працювала вся величезна потужна антимонопольна машина, яка, впевнений, має стати головним суб’єктом країни з ринковою економікою», — наголосив Олексій Кучеренко (на фото). Міністр повідомив, що необхідно продовжити процес створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, оскільки саме споживачі є власниками помешкань, а відтак і будинків, і щоб впливати на ситуацію, повинні мати всі важелі повноцінного господарювання.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№13-18 | 30 вересня
Тема тижня:
Міжнародний арбітраж
Тема тижня
  • Ефективний арбітраж: який він?
Придбати PDF-версію
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________