Зворотний зв’язок – запорука успіху Лейтмотивом другої зустрічі представників держорганів з питань земельних ресурсів із журналістами, яка відбулася 23 квітня 2009 р., був зворотний зв’язок із громадськістю, який забезпечується через звернення до Держкомзему та Держземінспекції, лінію довіри, прямі телефонні лінії тощо.
Заступник голови Держкомзему Дмитро Завтур повідомив, що за перший квартал 2009 р. до цієї організації надійшло 727 звернень громадян, серед яких найбільше пропозицій, скарг і заяв (301). З питань роз’яснення земельного законодавства звернулося 260 осіб, з питань приватизації земельних ділянок – 47, щодо вирішення земельних спорів – 27, щодо розпаювання землі – 25, з питань надання земельної ділянки – 22 особи, отримання земельної ділянки або частки у спадщину – 10, з питань самовільного зайняття земельної ділянки – 9 осіб. Найбільше скарг отримано з міста Києва (82) та Київської області (43).
Водночас начальник Держземінспекції Олександр Нечипоренко зауважив, що територіальні органи Держземінспекції протягом першого кварталу 2009 р. розглянули понад 1,8 тис. звернень, заяв і скарг громадян (за 2008 р. – понад 9,5 тис.). Пан Нечипоренко зазначив, що зміст звернень громадян порівняно з минулими роками дещо змінився. Переважали скарги на зловживання посадових осіб органів місцевого самоврядування та виконавчої влади при наданні земельних ділянок (35%); вирішення земельних спорів щодо меж земельних ділянок, які перебувають у власності чи користуванні громадян, та дотримання ними правил добросусідства (40%); скарги на дії посадових осіб органів земельних ресурсів при оформленні документів на землю, які встановлюють право (15%); скарги на дії державних інспекторів щодо правомірності притягнення до відповідальності за порушення вимог земельного законодавства (10%).
Учасники заходу не обійшли увагою і результати роботи телефону довіри (8-800-502-52-80), який було відкрито наприкінці лютого цього року з метою забезпечення зворотного зв’язку Держкомзему та ЦДЗК із громадськістю, уникнення неправомірних дій, забезпечення прозорості в їхній діяльності. Дмитро Завтур навів цифри: за період з 27 лютого (початок функціонування телефону довіри) по 17 квітня цього року прийнято понад 800 дзвінків від громадян і представників підприємств, установ та організацій з питань застосування окремих статей і положень земельного законодавства, а також звернень інформативного та довідкового характеру. Крім того, 150 громадян скаржилися на неправомірні дії та рішення працівників регіональних філій Центру ДЗК.
Найбільше скарг за телефоном довіри Центру державного земельного кадастру надійшло з питань неправомірного стягнення плати за послуги ведення державного реєстру земель; розробки філіями технічної документації із землеустрою, що потрібна для складання документів, які посвідчують право на земельні ділянки, без укладання відповідного договору; несвоєчасного виконання регіональними підрозділами Центру ДЗК робіт із землеустрою та виконання їх із порушенням чинного законодавства; безпідставної відмови регіональних підрозділів Центру ДЗК у проведенні реєстрації договорів оренди землі; несвоєчасного та неякісного надання послуг з ведення державного реєстру земель як громадянам, так і розробникам технічної документації із землеустрою; затягування оформлення документів, що встановлюють право на земельні ділянки, через відсутність бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою. З метою оперативнішого реагування на факти зловживань у сфері земельних відносин телефони довіри відкривають територіальні органи на місцях.
Дмитро Завтур зауважив, що за всіма зверненнями громадян надіслано листи у відповідні регіональні підрозділи Держкомзему та Центру ДЗК з вимогою об’єктивно вивчити ситуацію, вжити заходів для усунення виявлених порушень і притягнення винних осіб до відповідальності. За його словами, на сьогодні всі скарги громадян на дії посадових осіб територіальних органів земельних ресурсів перебувають на контролі керівництва Держкомзему.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|