Європейська модель підготовки прокурорів Нещодавно у Києві на базі Національної академії прокуратури відбулася науково-практична конференція «Актуальні проблеми професійної підготовки суддів, прокурорів та працівників правоохоронних органів». Учасники заходу у процесі дискусії обговорили актуальні проблеми професійної підготовки суддів, прокурорів і працівників правоохоронних органів в умовах реформування вищої освіти в Україні. Із вступним словом і привітаннями до членів президіуму, делегатів та учасників науково-практичної конференції звернувся перший заступник Генерального прокурора Сергій Винокуров.
У своєму виступі ректор Національної академії прокуратури Григорій Середа розповів, що нині в країні існують загальноосвітня, змішана та класична моделі підготовки суддів, прокурорів і правоохоронців. «Саме ефективність змішаної моделі на порядок вища порівняно з існуючими моделями підготовки прокурорських кадрів. Про це свідчить аналіз якості знань випускників вищих навчальних закладів, що готують кадри для прокуратури. Отже, для сучасної України ця модель підготовки прокурорів є найприйнятнішою», – зазначив він.
«Нам треба говорити про реформування освіти. Бо це ті вимоги закону, які формують критерії кадрового добору в прокуратуру, органи внутрішніх справ та судову гілку влади. Базові юридичні знання потрібно отримувати в загальних юридичних вузах, а магістратуру треба закінчувати у спеціалізованих навчальних закладах, спрямованих на той вид діяльності, яким студент займатиметься. Окрім того, важливим є в межах програм спеціалізованої підготовки не лише дати теоретичні знання, але й забезпечити їх застосування. Саме тому потрібно передбачити в спеціалізованих вузах не менше половини часу на практику», – зазначив народний депутат від Партії регіонів Юрій Мірошниченко.
Отже сьогодні більшість спеціалізованих вищих навчальних закладів успішно функціонує в загальному українському освітянському просторі та провадить свою діяльність з урахуванням європейських кваліфікаційних вимог до бакалавра та магістра. Виникає потреба у більш глибокій спеціалізації навчального процесу та наближенні його до потреб практичної діяльності судів, прокуратури і правоохоронних органів. Процес формування законодавства про вищу освіту та законодавче закріплення статусу відомчих спеціалізованих вищих навчальних закладів в Україні мають бути взаємообумовленими й одночасними. При цьому Закон «Про вищу освіту» повинен бути рамковим, а не регулятивним.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|