Всі рубрики


Загроза для людей у повітрі та на землі

Нещодавно на засіданні колегії Генеральної прокуратури розглянуто питання додержання вимог Законів України «Про транспорт», «Про залізничний транспорт», «Про державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації» та Повітряного кодексу України на підприємствах авіаційного, залізничного й автомобільного транспорту щодо забезпечення безпеки руху та прокурорського нагляду з цих питань. Головне управління нагляду за додержанням законів на транспорті та підприємствах оборонної промисловості провело відповідні перевірки в Міністерстві транспорту та зв’язку України, підрозділах – Державній авіаційній адміністрації, Державних адміністраціях автомобільного та залізничного транспорту, на Державному підприємстві обслуговування повітряного руху «Украерорух». Результати аналізу транспортних подій свідчать, що основними причинами їх настання з року в рік залишаються незадовільний технічний стан, фізична та моральна зношеність основних засобів, рухомого складу, що створює потенційну загрозу безпеці, порушення правил технічної експлуатації транспорту через неналежний рівень знань і професійної підготовки. Потенційна загроза польотам Як показала перевірка в ДП «Українська авіаційна транспортна компанія», що належить до сфери управління Міноборони України, на літаках використовували двигуни, у маслі яких у чотирьох випадках було виявлено металеву стружку. Усупереч вимогам Правил розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами в Україні, затверджених наказом Державіаслужби, жоден двигун на дослідження не направляли. Керівництво авіапідприємства за потурання Державіаадміністрації не вживає профілактичних і технічних заходів, спрямованих на забезпечення безпеки польотів, недопущення авіаційних подій. Як наслідок, рішенням Єврокомісії ДП «Українська авіаційна транспортна компанія» занесена до чорного списку, і повітряним суднам компанії заборонені польоти та посадки в аеропортах країн Євросоюзу. Загрозу для експлуатації становить й технічний стан аеропортів та аеродромів. Так, із 46 аеропортів та аеродромів більшість не відповідають встановленим нормам і стандартам, укомплектовані застарілою технікою й обладнанням для здійснення контролю за авіаційною безпекою. За відсутності належного контролю з боку Державіаадміністрації місцеві органи державної виконавчої влади та самоврядування, захопившись програмами житлового будівництва, виділяють на приаеродромних територіях земельні ділянки для будівництва та сміттєзвалищ, що сприяє небезпеці польотів і погіршує технічні характеристики аеродромів. Так, рішеннями Ужгородської міської ради в межах 150-метрової льотної зони від злітно-посадкової смуги аеродрому КП «Міжнародний аеропорт Ужгород» надані громадянам земельні ділянки загальною площею 14 гектарів під будівництво житлових будинків. Ужгородська транспортна прокуратура заявила позови про скасування цих рішень. Судовий розгляд їх триває. Упродовж 2008 р. та першого кварталу поточного року в державі сталося 158 авіаційних подій (4 катастрофи, 3 аварії, 14 серйозних інцидентів, 137 інцидентів), у яких загинуло 26 осіб. За фактами авіаційних подій, що могли спричинити чи спричинили загибель людей, органи прокуратури за цей період порушили 15 кримінальних справ. Але більшості з цих подій можна було уникнути, якби службові особи Державіаадміністрації належним чином організували профілактичну роботу. Зловживання на залізничному транспорті Міністерство транспорту та зв'язку, Державна адміністрація залізничного транспорту всупереч вимогам чинного законодавства не вживають достатніх організаційних і технічних заходів, спрямованих на забезпечення безаварійної роботи й утримання в постійній справності залізничних споруд, колій, рухомого складу, обладнання, механізмів і пристроїв. На залізницях найвища в системі транспорту зношеність основних фондів, а саме магістральних і маневрових тепловозів (97 та 93 % відповідно), електровозів (90 %), вагонного парку (90 %). З порушенням термінів проведення капітальних ремонтів експлуатується понад 25 % елементів колійного господарства. Транспортні прокурори за фактами порушення безпеки рухомого складу й утримання колії в поточному році порушили щодо працівників залізничного транспорту 21 кримінальну справу, з яких до суду направлено 14. Слід зауважити, що однією з причин таких зловживань і розкрадань державних коштів, неефективного розпоряджання ними є відсутність Закону України «Про державні закупівлі». А чинне Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затверджене постановою КМУ від 17.10.2008 р., є непрозорим і створює підґрунтя для зловживань та різних корупційних схем. Прокурорські перевірки засвідчили, що при суттєвій нестачі коштів на будівництво, ремонт та утримання доріг службові особи органів державної виконавчої влади, дорожніх служб допускають розкрадання бюджетних коштів, що негативно впливає на безпеку руху на автомобільних дорогах. Приміром, службові особи служби автомобільних доріг у Київській області у 2008 р. при реконструкції автодороги державного значення Київ – Чоп, порушивши вимоги чинних будівельних норм, дозволили субпідряднику без розробки проектно-кошторисної документації застосувати новітні технології – армування асфальтобетонного покриття. Додаткова вартість цих робіт склала 747 тис. грн. Усього за наслідками перевірок на автомобільному транспорті порушено 86 кримінальних справ, з яких 15 направлено до суду, на незаконні рішення принесено 74 протести, внесено 193 приписи й подання, за результатами розгляду яких до відповідальності притягнуто 106 службових осіб, заявлено 1019 позовів на загальну суму 1,2 млн грн.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№23-24 | 31 грудня
Тема тижня:
Податки та збори
Тема тижня
  • Повернення сплаченого збору за пенсійне страхування на купівлю квартири: порядок, дії, документація, вартість.
Придбати PDF-версію
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________