Всі рубрики

 

  

 

Парламент визначає порядок призначення керівників судів

22 жовтня ц.р. Верховна Рада прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій України» (щодо адміністративних посад в судах)». Цей документ пропонує доповнити Закон «Про судоустрій України» новими статтями (20-1, 20-2, 20-3) і внести зміни до інших статей. Згідно з новелами призначення суддів на адміністративні посади судів загальної юрисдикції (за винятком Верховного Суду України) і звільнення їх з посад (крім випадків закінчення п’ятирічного строку перебування на відповідних адміністративних посадах, а також припинення повноважень судді) має здійснювати Рада суддів України за поданням голови ВСУ на підставі рекомендації відповідної ради суддів. Висування кандидатів на посади в судах має здійснюватися на альтернативній основі. Законопроект пропонує також встановити норму, згідно з якою більшість складу РСУ та склад рад суддів відповідних судів мають становити судді, які не обіймають адміністративні посади (зміни до ст. 111 та 116 чинного Закону). У проекті детально виписані і підстави припинення адміністративних повноважень судді. Прокоментувати цей важливий законопроект ми попросили одного з його авторів, народного депутата України Олену Шустік: –  Комплексний аналіз чинного законодавства України, а також положень міжнародно-правових документів з питань судоустрою дозволяє зробити висновок, що єдиним повноважним суб’єктом здійснення функцій призначення та звільнення суддів з адміністративних посад є Рада суддів України. Порядок призначення і звільнення, запропонований проектом, збігається з Концепцією вдосконалення судівництва для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стандартів, схваленою указом Президента від 10.05.2006 р. № 361. Доцільність існуючого порядку призначення суддів на адміністративні посади доведена практикою. Зокрема, результати моніторингу незалежності суддів, проведеного у 2008 р. в рамках реалізації українсько-швейцарського проекту «Підтримка судової реформи. Сприяння зміцненню незалежності суддів», засвідчили: після передачі функції призначення суддів на адмінпосади РСУ вплив політиків на судочинство значно зменшився. Більше того, відсутність політичного маніпулювання при призначенні на посади голів судів та їх заступників оздоровила ситуацію у самих судах і сприяла їх незалежності. У 2008 р., на думку суддів, прокурорів та адвокатів, рівень поваги керівників судів до суддів підвищився на 15–20%. Крім того, значно зменшився вплив керівників судів на вирішення питань професійної кар’єри суддів. Прийняття законопроекту в цілому запровадить демократичні самоврядні процедури зайняття керівних посад у судах і сприятиме становленню незалежної судової гілки влади в Україні. Я дуже сподіваюся, що Комітет ВР з питань правосуддя під час підготовки проекту до другого читання не викривить його суть і залишить головні ідеї незмінними.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________