Всі рубрики

 

  

 

Знеболюючий засіб замість лікування?

Європейське статистичне управління нещодавно опублікувало данні щодо оподаткування в Європі і знову підтвердило той факти, що податковий тиск у країнах Скандинавії є одним з найбільших не тільки в Європейському Союзі, але й в усьому світі. За даними статистики, серед країн Євросоюзу найбільше податкове навантаження в Данії, Швеції, Норвегії та Бельгії – там воно досягає, відповідно, 48,7%, 48,3%, 41,2% і 44% ВВП. Високі податки спровокували соціальний парадокс. У ході численних опитувань та референдумів було з’ясовано, що жителі Скандинавії не хочуть зменшувати податковий тиск і ризикувати рівнем життя, якого вони досягли. Вони згодні й надалі сплачувати високі податки, щоб держава максимально ефективно регулювала суспільні та державні відносини. Але це Скандинавія, регіон людей з «холодним розумом». В України ж свій шлях розвитку. Напевно, саме тому, замість того щоб вдосконалювати управління державними коштами та впроваджувати ефективний менеджмент у податковій сфері, тут лобіюють політику зменшення податкового впливу. Так, нещодавно на розгляд Верховної Ради був винесений законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оподаткування суб’єктів малого підприємництва». Документ розробили на виконання доручення КМУ від 01.10.2009 р. № 55512/0/1-09. Законопроект пропонує скасувати з 1 січня 2010 р. ринковий збір. З цією метою потрібно внести відповідні зміни до чинного законодавства, яке регулює питання справляння ринкового збору. Крім того, Прикінцеві положення документа передбачають компенсацію втрат місцевих бюджетів від скасування ринкового збору. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва поширюється на: суб’єктів малого підприємництва, які надають житлово-комунальні послуги в сільській місцевості; житлово-комунальні підприємства, учасниками та засновниками яких є органи місцевого самоврядування; підприємства, що займаються іншими видами діяльності, на які відповідно до законодавства поширюється спрощена система оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва. Якщо в податковому (звітному) періоді обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), отриманої фізичною особою – підприємцем, яка є платником єдиного податку, перевищує 500 тис. грн. на рік, сума такого перевищення оподатковується за ставкою 15%. Сплата зазначених коштів дає фізичній особі – підприємцю право залишатися на спрощеній системі оподаткування в майбутніх податкових (звітних) періодах поточного календарного року. За прогнозами авторів законопроекту, його реалізація не призведе до щорічних втрат місцевих бюджетів у зв’язку із скасуванням ринкового збору. Водночас при першому поданні цього документа було зазначено, що через його прийняття щорічні втрати місцевих бюджетів складуть близько 500 млн грн. Головне науково-експертне управління Верховної Ради України (далі – Головне управління), підтримавши в цілому пропозицію зменшити податковий тиск на суб’єктів господарювання, також не помітило суттєвих втрат, які понесуть місцеві бюджети. Попри те що з другої пояснювальної записки було вилучено прогноз щодо втрат місцевих бюджетів у розмірі близько 500 млн грн., Головне управління вважає, що необхідно передбачити компенсації та механізми їх реалізації. Цього потребує запровадження будь-яких подібних законодавчих пропозицій. Крім того, відповідно до вимог ч. 2 ст. 27 Бюджетного кодексу України “до проектів законів, набрання чинності якими в поточному чи наступному бюджетних періодах призведе до збільшення видатків або скорочення доходів бюджету, суб’єктом законодавчої ініціативи додаються пропозиції про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків”. Відповідно до п. 1 розділу ІІ проекту цей Закон набирає чинності 1 січня 2010 р. (у разі його схвалення Верховною Радою України). Водночас ст. 1 Закону України «Про систему оподаткування» говорить, що зміни і доповнення до цього Закону та інших законів України про оподаткування щодо надання пільг, зміни податків, зборів (обов'язкових платежів), а також механізму їх сплати вносяться не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з його початку. Отже, Головне управління озвучило рекомендацію: за результатами розгляду в першому читанні прийняти проект за основу з урахуванням висловлених зауважень. Побачимо, як саме в умовах кризи буде вирішено проблему компенсації місцевим бюджетам чималої суми і чи осяйне когось з народних обранців думка про те, що країна потребує не симптоматичного лікування кризи, а докорінної реформи системи управління.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________