Всі рубрики


Присяжні виконавці. Не плутати із присяжними засідателями...

Системне реформування будь-якої галузі неможливо уявити без повного її «перезавантаження». Іншими словами, все доводиться починати з початку, з «чистого листа». Те, що з судовою та виконавчою системою в нашій державі не все гаразд, говорять багато, довго, прискіпливо та наполегливо. До цієї «відповідальної» справи долучаються навіть ті, хто на цьому абсолютно не розуміється. Критикувати ж легше, аніж робити… Проте остання прес-конференція щодо нової ініціативи законодавців, а саме запровадження інституту присяжних виконавців (у ВР зареєстрований законопроект № 5151 «Про присяжних виконавців»), дала надію, що не все так погано в нашому таборі. Звичайно 22% виконання рішень судів важко назвати «непоганим станом речей», натомість нам «малюють» райдужні перспективи запровадженням нового для України інституту. До того ж досвід багатьох країн світу (сьогодні понад 60 країн використовують подібну модель) свідчить про успішність діяльності виконавців на засадах вільної професії та конкуренції. Поступовий перехід до недержавних форм виконання судових рішень, на думку учасників нещодавньої конференції: директора ЦКП Валентини Данішевської, заступника міністра юстиції Геннадія Стадніка та народного депутата Юрія Мірошниченка, підвищить ефективність виконання рішень судів та зменшить витрати держави на їх організацію та проведення. Чим же відрізнятиметься державний виконавець від свого приватного колеги? По-перше, і це найголовніша відмінність, – присяжні виконавці виконуватимуть судові рішення лише у приватній сфері. Отже, стягнення з держави та на користь держави здійснюватимуть лише державні виконавці. І навіть у приватних зобов’язаннях стягувач може обирати, до кого йому звертатися: до держвиконавця чи до присяжного. По-друге, приватні структури при виконанні рішень судів «не опікуватимуться» корпоративними та земельними спорами. Певна річ, аліментні справи, справи, які стосуються дітей, та кримінальні справи – також парафія державних виконавців. Законопроект окрім іншого визначає суворі вимоги та обмеження для присяжних виконавців, у тому числі й щодо ліцензування цього виду діяльності. Плату за послуги приватних виконавців визначатиме Кабмін своїми постановами. Єдине можна сказати із упевненістю – така плата буде фіксованою. В цілому ж, в організації системи присяжних виконавців простежується аналогія із приватним нотаріатом. «Опікуватиметься» присяжними виконавцями, як і приватними нотарями, Міністерство юстиції. Ідея непогана. Сподіваємося, що на практиці ця система виявиться такою ж дієвою, як і організація та робота системи приватного нотаріату в нашій державі.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№13-18 | 30 вересня
Тема тижня:
Міжнародний арбітраж
Тема тижня
  • Ефективний арбітраж: який він?
Придбати PDF-версію
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________