Всі рубрики

Не всі референдуми однакові

Міністерство юстиції України пропонує законодавчо врегулювати порядок проведення всеукраїнського референдуму та виносить на громадське обговорення проект відповідного Закону. Як наголосив міністр юстиції Микола Оніщук, право українського народу на безпосередню реалізацію народного суверенітету шляхом проведення всеукраїнського референдуму та право громадянина на участь у такому референдумі визначені Основним Законом (ст. 69, ч. 1 ст. 38, ч. 1 ст. 70 Конституції України). Проте до сьогодні всі спроби законодавчого врегулювання порядку проведення всеукраїнського референдуму буди марними. Зокрема, Верховна Рада України не змогла подолати вето Президента України на Закон України «Про всеукраїнський референдум», прийнятий ВРУ 5 червня 2009 р. За словами міністра юстиції, враховуючи, що відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 92 Конституції України організація та порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України, будь-які результати народного волевиявлення без належного законодавчого врегулювання цього питання можуть бути піддані сумніву, що матиме негативні наслідки для української держави. Документ, підготовлений Міністерством юстиції, має на меті врегулювати правовідносини, пов’язані з ініціюванням, призначенням (проголошенням), підготовкою та проведенням всеукраїнського референдуму, усунути невідповідність Закону України «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» Конституції України та забезпечити реальну можливість втілення рішень, прийнятих на всеукраїнському референдумі. Законопроект визначає поняття та предмет всеукраїнського референдуму, його основні принципи, законодавчі обмеження щодо його проведення, засади фінансового забезпечення його підготовки та проведення, питання організації його проведення, зокрема створення та діяльності комісій із всеукраїнського референдуму, проведення агітації, голосування та встановлення результатів всеукраїнського референдуму. Відповідно до предмету в законопроекті встановлюються конституційний, ратифікаційний, законодавчий, загальний і консультативний всеукраїнські референдуми, унормовуються особливості кожного з них. Принциповими новелами цього законопроекту є унормування порядку здійснення народної ініціативи щодо прийняття нової редакції Конституції України (здійснення установчої влади українського народу) і запровадження законодавчого референдуму, у тому числі з метою скасування окремих законів України (здійснення права так званого народного вето). Передбачається, що прийняття Закону України «Про всеукраїнський референдум» дозволить удосконалити юридичний механізм реалізації громадянами України свого конституційного права на участь у всеукраїнському референдумі та сприятиме утвердженню в Україні конституційно-правового режиму референдної демократії. А саме: створить реальну можливість ініціювати, організовувати та проводити всенародне голосування і втілювати рішення, прийняті на всеукраїнському референдумі в життя суспільства та держави; сприятиме подальшому розвитку громадянського суспільства в Україні, утвердженню демократії та верховенства права; стимулюватиме розвиток інших форм і видів безпосередньої демократії, передбачених Конституцією та законами України.
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№15-20 | 03 грудня
Тема тижня:
Юридичний форум
Тема тижня
  • 60-річна історія успіху Нью-Йоркської конвенції про визнання та виконання іноземних арбітражних рішень.
  • Про проблемні питання виведення банків з ринку.
  • Права дітей на належне утримання: новації законодавства та судової практики.
Придбати PDF-версію
 

  

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________