Всі рубрики


Вас ще не прослуховують? Тоді ми йдемо до вас!

Днями в Україні набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії розповсюдженню дитячої порнографії», який вніс зміни до ч. 2 ст. 39 Закону України «Про телекомунікації». Зміни в законодавстві передбачають, що оператори, провайдери телекомунікацій зобов’язані зберігати та надавати інформацію про з’єднання свого абонента в порядку, встановленому законом. У зв’язку з цим деякі засоби масової інформації стурбовані загрозою стеження за інтернет- користувачами. Враховуючи резонансність таких заяв та їхні можливі негативні наслідки для суспільства, Міністерство юстиції України вважає за необхідне роз’яснити таке: закони України чітко визначають підстави для отримання інформації про особу та коло суб’єктів, які мають право на її отримання. Це стосується й інформації про споживача та отримані ним телекомунікаційні послуги, яка може надаватися лише у випадках і в порядку, визначених законом. Так, Закон зобов’язує операторів та провайдерів телекомунікацій забезпечувати і нести відповідальність за схоронність відомостей щодо споживача, отриманих при укладенні договору, наданих телекомунікаційних послуг, у тому числі отримання послуг, їх тривалості, змісту, маршрутів передавання тощо (чч. 1 та 3 ст. 34 Закону України «Про телекомунікації»). Підпункт 2 п. 2 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії розповсюдженню дитячої порнографії» вніс зміни до ч. 2 ст. 39 Закону України «Про телекомунікації», відповідно до яких оператори, провайдери телекомунікацій зобов’язані зберігати та надавати інформацію про з’єднання свого абонента в порядку, встановленому законом. При цьому в Законі йдеться про випадки розслідування кримінальних справ або здійснення оперативно-розшукової діяльності, а тому наведений законодавчий припис необхідно розглядати в системному зв’язку з ч. 2 ст. 32 Конституції України, відповідно до якої не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Так, відповідно до ст. 66 Кримінально-процесуального кодексу України особа, яка провадить дізнання, слідчий, прокурор і суд у справах, які перебувають у їх провадженні, мають право, зокрема, вимагати від підприємств, установ, організацій, посадових осіб і громадян пред’явлення предметів і документів, які можуть становити необхідні в справі фактичні дані. Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» оперативним підрозділам для виконання завдань оперативно-розшукової діяльності за наявності передбачених ст. 6 цього Закону підстав надається право, зокрема, збирати відомості про протиправну діяльність підозрюваних або осіб, щодо яких провадиться перевірка. Згідно з ч. 1 ст. 9 цього Закону в кожному випадку наявності підстав для проведення оперативно-розшукової діяльності заводиться оперативно-розшукова справа. Отже, законодавство передбачає право особи, яка провадить дізнання, слідчого, прокурора і суду вимагати від підприємств, установ, посадових осіб і громадян пред’явлення предметів і документів лише в разі наявності кримінальної справи або оперативно-розшукової справи, що перебуває в їх провадженні, і якщо ці предмети та документи можуть встановити необхідні в справі фактичні дані. В інших випадках зазначена інформація може поширюватися лише за наявності письмової згоди споживача.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№1-4 | 29 квітня
Тема тижня:
Юридичний форум
Тема тижня
  • Незворотність змін. Мін’юст та міжнародні партнери – втілюємо зміни разом!
  • Проарбітражний підхід. Про підсумки застосування нового арбітражного законодавства.
  • ДП «СЕТАМ» перейшло від Мін’юсту до сфери управління АРМА.
Придбати PDF-версію
 
 

  

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________