Всі рубрики


Держфінпослуг: 100 днів – сто ідей

Керівництво Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (далі – Комісія, Держфінпослуг) продовжило традицію звіту за 100-денний період діяльності, започатковану владою. На прес-конференції з цього приводу голова Комісії Василь Волга (на фото) розповів про основні завдання та напрями роботи очолюваної ним установи, а також про перші досягнення на шляху їх реалізації. Уряд поставив перед новим керівництвом Комісії чітке завдання: вдесятеро підвищити капіталізацію ринку небанківських фінансових послуг. Досягти такого результату треба вже за три роки. Проте головним завданням установи залишається забезпечення надійного захисту майнових прав громадян, підкреслив пан Волга. Саме з метою захисту майнових прав громадян Держфінпослуг ініціювала створення державного механізму рефінансування проблемних кредитних спілок, які заборгували своїм вкладниках близько 1,5 млрд грн. Вина в тому, що багато вкладників кредитних спілок втратили свої заощадження, лежить на державі, вважає пан Волга. Адже подібна ситуація стала можливою через занижені ліцензійні вимоги до цих суб’єктів господарювання, внаслідок чого на ринку з’явилися нечисті на руку компанії. Щоб повернути вклади, уряд підготував розпорядження щодо розробки механізму здійснення виплат вкладникам кредитних спілок та рефінансування цих установ. Компенсаційні виплати здійснюватиме спеціально створена державна факторингова установа, яка візьме на себе й дебіторську заборгованість кредитних союзів. Проте повернути втрачені гроші вкладники зможуть лише в наступному році, і то за умови, що відповідний пункт видатків буде передбачений у бюджеті. А для цього треба створити громадський тиск, щоб влада побачила, що це питання потребує нагального вирішення, підкреслив чиновник. Щоб запобігти повторенню подібної ситуації в майбутньому, Комісія жорсткіше контролюватиме роботу спілок. Крім того, вона вже розробила Концепцію реформування системи кредитної кооперації. Ринок страхових послуг теж відчув прихід до регулятора нового керівництва, стверджує саме керівництво. І підтверджує свої слова цифрами. Унаслідок активної політики регулятора протягом другого кварталу 2010 р. заборгованість страхових компаній перед страхувальниками була скорочена на 120 млн грн., що становить 15% від суми загальної заборгованості. У планах комісії – до кінця року зменшити цю заборгованість уп’ятеро. Коментуючи попередні результати перевірок страхових компаній, що працюють на вітчизняному ринку, пан Волга визнав, що попередня оцінка їхнього стану була хибною, проблеми страховиків не є критичними і наразі мова про введення до них тимчасових адміністрацій не йде. Щоб підвищити стабільність ринку, власники інвестували у свої страхові компанії понад 1,5 млрд грн., які спрямовані на підвищення їхньої капіталізації. Пан Волга також повідомив, що за ініціативи та безпосередньої участі колективу Комісії розпочато роботу над створенням державної перестрахувальної компанії. Впровадження цього необхідного та важливого для держави інституту конче необхідне. Проте в нього вже з’явилося чимало опонентів. Потужні міжнародні страхові компанії та уряди країн, у яких вони здійснюють діяльність, радять Україні не створювати державну компанію – перестраховика, пояснюючи, що це надто дорого для держави. Насправді ж вони самі прагнуть заробляти на ринку перестрахування, і завдання держави – стати лідером на цьому ринку, навіть якщо це потребуватиме значних фінансових вливань, вважає пан Волга. «На олівці» в Комісії наразі й Концепція страхування сільськогосподарської продукції. На цей страховий продукт є попит з боку аграрного бізнесу, проте майже немає пропозиції з боку страхових компаній. Тому державному регулятору і тут буде над чим попрацювати. Не менш важливе питання переходу до системи обов’язкового медичного страхування, для впровадження якого, за словами керівника регулятора, вже заплановані відповідні кроки. Над досягненням поставлених цілей і реалізацією нових ідей трудиться колектив Держфінпослуг, який складається з 60 осіб. На думку його керівника, для роботи цих кадрів недостатньо. До того ж більшість із них працюють у Комісії лише заради досвіду, адже заробітна плата держслужбовця не є конкурентною. Тож до свого активу керівник регулятора відніс і вирішення кадрового питання в Держфінпослуг. Щоб забезпечити Комісію власними кадрами, при ній створено навчальний заклад у формі державного підприємства «Інститут розвитку фінансового ринку України». Він займатиметься підготовкою фахівців для небанківського фінансового сектора. Активність регулятора стосується і його структури: відповідно до нових завдань було не лише змінено керівництво, але й реорганізовано певні підрозділи. Щоб поліпшити технічну можливість Держфінпослуг регулювати ринок, у структурі регулятора створили державне підприємство «Інформаційно-технічний центр». Завдання новоутвореної структури полягає у забезпеченні технічних можливостей для переходу ринку і регулятора на міжнародні стандарти фінансової звітності. Також цей структурний підрозділ мають намір наділити функцією випуску полісів обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності. Проте основним результатом перших 100 днів роботи Держфінпослуг є пакет з 15 законодавчих ініціатив, що зараз знаходяться на різних етапах узгодження у відповідних державних органах. Деякі з цих ініціатив прямо націлені на покращення правового, політичного й фінансового становища Комісії. «Ми ознайомилися з роботою регуляторів інших країн і з’ясували, що скрізь, де присутня потрійна система фінансового нагляду, регулятори незалежні. Ми виступаємо за те, щоб керівництво Держфінпослуг призначалося Верховною Радою України за поданням президента. Це зменшило б політичний вплив на Держфінпослуг», - заявив Василь Волга. Чи будуть втілені в життя амбіційні плани голови Держфінпослуг, вирішуватиме парламент, який, утім, досі не проголосував за жодну із запропонованих регулятором законодавчих ініціатив.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Анонс номера
№1-4 | 29 квітня
Тема тижня:
Юридичний форум
Тема тижня
  • Незворотність змін. Мін’юст та міжнародні партнери – втілюємо зміни разом!
  • Проарбітражний підхід. Про підсумки застосування нового арбітражного законодавства.
  • ДП «СЕТАМ» перейшло від Мін’юсту до сфери управління АРМА.
Придбати PDF-версію
 
 

  

Юридичні компанії України

______________________________

   

  

 

 

______________________________