АМКУ в боротьбі за конкурентний ринок Звіт керівника Антимонопольного комітету України за перше півріччя цього року не вразив нічим новим, окрім цифр. Ці цифри – штрафні санкції, застосовані АМКУ за порушення антимонопольного законодавства. Так, за словами голови АМКУ Олексія Костусєва (на фото), загальна сума накладених за півроку штрафів складає 15,5 млн грн., більшість з яких вже надійшли до державного бюджету. Прямий же економічний ефект від припинення виявлених порушень склав 68 млн грн. — що є предметом особливої гордості голови АМКУ. Хоча «економічний ефект» – поняття неконкретне, оскільки обраховується тими коштами, які споживачі та держава змогли «зекономити» внаслідок припинення антиконкурентних дій. Ці досягнення основані на плідній роботі, адже Комітет виявив і припинив майже півтори тисячі таких порушень конкурентного законодавства. Зокрема, серед них 429 випадків зловживання монопольним становищем, 189 випадків антиконкурентних змов та 109 випадків недобросовісної конкуренції. Цікаво, що навіть органи влади допускають у своїй діяльності антиконкурентні дії – за півріччя вже зафіксовано більше 200 таких випадків.
Голова АМКУ в спілкуванні з пресою приділив увагу всім ринкам, на яких найчастіше трапляються антимонопольні зловживання. Так, у полі зору Комітету знову перебувають оператори мобільного зв’язку. Не так давно АМКУ домігся від представників цього ринку скасування плати за з’єднання, згодом тиснув на операторів щодо використання ними оманливої реклами. Наразі Комітет звернув увагу на вартість послуги роумінгу, яку надають оператори мобільного зв’язку, вважаючи, що вона є невиправдано завищеною. Пан Костусєв повідомив, що Комітет розпочав дослідження цього питання. Вже надіслано офіційні запити мобільним операторам з вимогою надати вичерпну інформацію щодо формування вартості роумінгу.
«Питання вартості роумінгу є дуже складним, оскільки послуга надається за участі іноземних компаній та має свої особливості законодавчого регулювання. Це дослідження Антимонопольний комітет веде спільно з російськими та казахськими колегами, які раніше почали займатися цим питанням. Російські фахівці дійшли висновку, що вартість роумінгу завищена у 5 разів. Це неможливо збагнути, але фактом залишається те, що вартість роумінгу вища за вартість міжнародного дзвінка», – зазначив пан Костусєв.
Формування прозорої цінової політики в сфері житлово-комунального господарства – одне з тих болючих для діяльності АМКУ питань, які не вдавалось вирішити протягом декількох років. Тому Комітет вітає рішення Верховної Ради щодо створення Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг. Це дозволить усунути ненормальне становище, що існує зараз, коли між тим, хто надає комунальні послуги, і тим, хто їх споживає, нікого немає. Той, хто надає послуги, визначає їхню вартість, і це дивно. Дивно і те, що місцева влада постійно каже, що тарифи не покривають собівартість комунальних послуг, а втрати в мережах доводиться покривати громадянам, зауважив пан Костусєв. При цьому голова АМКУ висловив свою думку щодо економічної необґрунтованості тарифів на тепло та гарячу воду у столиці. Пан Костусєв вказав також на те, що виконавець цих послуг чітко не визначений, і у випадку надання послуг неналежної якості поскаржитись чи звернутись з перерахунком громадянам просто нікуди.
Фармацевтичний ринок є одним з найактивніших порушників антиконкурентного законодавства, зокрема, в сфері застосування оманливої реклами. Тому Антимонопольний комітет виступає за заборону реклами ліків в засобах масової інформації, заявив його голова. Виникає враження, коли дивишся рекламу ліків, що вже і до лікаря ходити не треба. Тому позиція АМКУ тут однозначна. Рекламування медпрепаратів в засобах масової інформації слід заборонити на державному рівні. Ця реклама повинна розміщуватися лише в спеціалізованих медичних виданнях, вважає пан Костусєв.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|