Всі рубрики

 

  

 

Податкова консультація чи роз’яснення?

Відповідно до п. 14.1.172 ст. 14 Податкового кодексу України під податковою консультацією розуміється «допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган». Слід зазначити, що ПКУ крім терміна «податкова консультація» оперує ще й терміном «податкове роз’яснення» (п. 17.1.7 ст. 17, п. 166.5 ст. 166, п. 179.10 ст. 179), однак його значення не розкриває. Системний аналіз податкового законодавства в цьому аспекті дозволяє віднести сам факт наявності терміна «роз’яснення» до категорії технічних вад остаточної редакції ПКУ. Підтвердженням зазначеного висновку є, зокрема, норми Закону України «Про державну податкову службу в Україні». Так, згідно зі ст. 2 завданням державної податкової служби є саме надання податкових консультації, а ст. 8 до функцій Державної податкової адміністрації віднесено надання податкових консультацій. Отже, ані завдання, ані функції податкової служби не передбачають надання роз’яснень як окремої категорії. Відповідно до ст. 52 ПКУ податкова консультація може надаватись виключно за зверненням платника податків і має індивідуальний характер. Консультація може надаватись як в усній, так і письмовій формі. Оскільки відповідно до ст. 53 ПКУ наслідки застосування податкової консультації передбачені лише для консультацій, наданих у письмовій формі, платникам податків слід досить обережно ставитися до консультацій в усній формі. Оскільки притягнення до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, наданої у письмовій формі, заборонено, за податковою консультацією доцільно звертатись на етапі планування господарської операції, якщо у платника податків виникають сумніви щодо порядку її оподаткування. Як вбачається зі змісту ст. 53, ПКУ передбачає можливість зміни або скасування раніше наданої податкової консультації. У разі внесення змін до консультації платник податків має або діяти відповідно до внесених змін, або, за наявності підстав, скористатися правом на оскарження податкової консультації як правового акта індивідуальної дії. Можливість скасування податкової консультації здається безглуздою, оскільки в разі її скасування контролюючий орган залишає проблемні питання, поставлені таким платником податків, без відповіді, тим самим порушуючи право платника на отримання консультації. Отже, у разі скасування раніше наданої консультації платник податків має право вимагати надання нової консультації. Виходячи зі змісту ст. 42 ПКУ письмові податкові консультації мають бути відповідним чином підписані та завірені печаткою відповідних органів. Письмова консультація вважається належним чином врученою, якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. Строки надання консультації ПКУ не врегульовані, а тому при їх обчисленні слід виходити з розумності та загальних норм законодавства, що регламентують строки надання відповідей державних органів на звернення осіб.
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________