«Пекельна кухня» виборчого законодавства Ще у середині березня Робоча група з питань удосконалення законодавства про вибори при Президентові України завершила роботу над його концептуальними засадами та приступила до написання безпосередньо тексту проекту закону.
На офіційному рівні міністр юстиції Олександр Лавринович (на фото), який очолює Робочу групу, повідомив, що участь у роботі над законом взяли представники всіх фракцій Верховної Ради, позафракційні депутати, а також представники українських та зарубіжних неурядових організацій. Тоді ж очільник Робочої групи гордо відзначив, що Міжнародна фундація виборчих систем (International Foundation for Electoral Systems; IFES), яка є провідною світовою експертною установою, що професійно займається виборчим законодавством та виборчими кампаніями, вважає оптимальною послідовність та принципи роботи над майбутнім законодавством, запропоновані Робочою групою. Зокрема, вироблення на першому етапі концептуальних засад, основних елементів та ключових питань майбутнього законодавства про вибори. Підготовка проекту закону – на другому етапі роботи. На третьому – публічне обговорення проекту за участю експертів та громадськості. Про свою готовність надати технічну допомогу Робочій групі вже заявила ОБСЄ. Організація брала участь у розробці концепції законопроекту та зацікавлена у продовженні такого співробітництва. Паралельно законопроект буде надісланий для експертизи до Венеціанської комісії та вже згаданої IFES. Після всебічного аналізу та широкого громадського обговорення законопроект буде доопрацьовано з урахуванням наданих пропозицій та представлено на розгляд Президенту.
Формально доручення Глави держави щодо приведення законодавства про вибори у відповідність до загальновизнаних міжнародних демократичних стандартів виконується. Проте сам процес його виконання від згадуваних стандартів далекий, в один голос стверджують вітчизняні та міжнародні громадські організації, що увійшли до складу Робочої групи. Нині одні з них покинули Робочу групу, інші погрожують це зробити, якщо концептуальні підходи до співпраці з розробки виборчого законодавства не зміняться. Якщо ж громадськість самоусунеться від процесу і суспільство втратить над ним контроль, країна замість удосконаленого виборчого законодавства може отримати неприємний сюрприз.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|