Всі рубрики

 

  

 

Прорекламувати та не порушити

Відтепер підприємці зможуть менше хвилюватися через те, що Антимонопольний комітет України може оштрафувати їх за недобросовісну рекламу. За новими змінами в українське законодавство, компанії, що виявили бажання прорекламувати свою продукцію, зможуть за власним бажанням попередньо перевірити свою ж рекламу в Комітеті на предмет її «придатності». У випадку відповідного звернення від представників бізнесу АМКУ згідно закону повинен надати роз’яснення: передбачається за таку рекламу покарання чи ні. А тому накладення штрафу АМКУ на підприємство можливе лише у випадку, якщо компанія не дослухалась рекомендацій державного органу, який не дав «добро» на розміщення реклами. Втім у новоспеченому Законі «Про внесення змін до деяких Законів України щодо удосконалення правового регулювання у сфері захисту економічної конкуренції» є свої підводні камені. Їх і намагалися нещодавно виявити фахівці за круглим столом «Зміни конкурентного законодавства: нові підходи до реклами», що відбувся в інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна». До введення законодавчих новел таких прав у представників бізнесу не було. А тому відразу ж після виходу неякісного рекламного продукту АМКУ вирішував питання про притягнення до відповідальності. На тих, кому не пощастило, Комітет накладав чималі штрафи. За словами чиновників, головна мета закону – налагодження взаємодії підприємств та держави з рекламних питань. Крім того, закон має застерегти від «неправильної» реклами підприємців. Спокуса ж завести в оману неправдивою рекламою пересічного споживача в українських підприємців виникає дуже часто. За даними першого заступника голови АМКУ Юрія Кравченка, зараз найчастіше порушуються норми Закону «Про захист від недобросовісної конкуренції», які стосуються поширення інформації, що вводить в оману споживачів. Лише за минулий рік за результатами роботи АМУК частка таких порушень склала 8% від загальної їх кількості. Пан Кравченко констатував, що в 2010 р. органи Комітету прийняли 286 рішень щодо недобросовісної конкуренції. Важливо, що їх кількість збільшилася в 1,6 рази порівняно із попередніми роками. Левову частку порушень допускають виробники продуктів харчування та представники медичної галузі. Старший партнер АО Arzinge Сергій Шкляр припускає, що представники бізнесу й надалі допускатимуть такі порушення з корисливих цілей. Деякі «бізнеси» свідомо не будуть користуватися своїм правом на звернення, щоб просто не гальмувати бізнес-процес, адже деяким просто вигідніше збільшити продажі на даний момент та наприкінці виробничого процесу заплатити штраф за порушення.  Окрім цього в майбутньому можуть виникнути питання щодо самих рекомендацій АМКУ, адже вони не є нормативним актом. Наприклад, під час оскарження рішень АМКУ факт виконання рекомендацій Комітету може буде вагомим аргументом у суді. Проте суд також може це не врахувати під час прийняття рішення.  Практикуючий юрист прогнозує, що правом на звернення користуватимуться саме середні та великі компанії. Оскільки задоволення це не з дешевих. Вартість одного звернення в АМКУ для отримання «корисних порад» встановлено на рівні 1,36 тис. грн. Заради справедливості слід сказати, що Закон № 3567-VI «Про внесення змін до деяких Законів України щодо удосконалення правового регулювання у сфері захисту економічної конкуренції» приймався з думками не лише про підприємців, а й про державних службовців. Так, новації значно полегшать роботу центрального апарату АМКУ. Розвантаженню чиновників допоможуть такі норми:
  • необхідність для суб’єктів господарювання підтвердження факту відправки документів до АМКУ;
  • можливість прийняття рішень про накладання штрафів у розмірі до 68 тис. грн. територіальними відділеннями Комітету;
  • можливість сплати нерезидентами збору за подачу заяви на концентрацію в іноземній валюті, тощо.
Проте для забезпечення єдиного підходу та практики вирішення рекламних питань роз’яснення надаватимуться лише центральними органами АМКУ. Розробники Закону кажуть, що він дозволить налагодити плідну співпрацю бізнесу та АМКУ. Практикуючі юристи крізь призму своєї діяльності бачать плюси і для себе. Вони кажуть, що законодавчі новели сприятимуть мінімізації ризиків представників бізнесу бути оштрафованими на великі суми в спірних ситуаціях
 
 

 

 

 

 

 




 

 

 

мастер по стиральным > машинам в Одессе>

ремонт кофемашин>

 

 

 

 


Анонс номера
№13-24 | 04 грудня
Тема тижня:
Надрокористування
 
 

Юридичні компанії України

______________________________

     

______________________________