Законодавчі новинки Верховна Рада продовжує плідно працювати та збагачувати вітчизняне законодавство.
Ми ж відбираємо з цього «багатства» те, що варто вашої уваги.
Так, впродовж останнього пленарного тижня парламент прийняв два закони з пропозиціями Президента України. З них варто зважити на Закон
… «Про внесення змін до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» щодо фінансового моніторингу діяльності професійних учасників фондового ринку».
Законом, прийнятим Верховною Радою 21 квітня 2011 р., пропонується, зокрема, доповнити ст. 27 Закону «Про цінні папери та фондовий ринок» ч. 2, згідно з якою в тому числі встановлено обов’язок фізичної особи відчужити належні їй акції (частки) професійного учасника фондового ринку у разі набрання законної сили щодо такої особи обвинувальним вироком за злочини проти власності, у сфері господарської діяльності та/або у сфері службової діяльності, а також передбачене примусове відчуження зазначених акцій (часток) у разі нездійснення його згаданою особою.
На думку Президента, запропонований правовий інститут обов’язкового відчуження (продажу) належних фізичній особі акцій (часток) не узгоджується з конституційними гарантіями права приватної власності, встановленими ст. 41 Конституції та закріпленими у тому числі ст. 8 Основного Закону.
Також Гарант Конституції звертає увагу на невизначеність положення Закону стосовно встановлення критеріїв здійснення «опосередкованого» володіння акціями (частками) та наголошує на тому, що відсутність у Законі такого визначення дозволить довільно трактувати цю норму, що за певних умов може бути використано для протиправного перерозподілу власності.
Крім того, в зауваженнях зазначається, що вказаним Законом майно, що підлягає відчуженню, жодним чином не пов’язується зі злочином, за який засуджена така особа, а за чинним порядком фізична особа може бути позбавлена належних їй акцій (часток) в разі набрання стосовно неї законної сили обвинувальним вироком виключно у випадках, коли такі акції (частки) є предметом конфіскації або спеціальної конфіскації, передбачених санкціями статей Особливої частини Кримінального кодексу, або у порядку, встановленому Кримінально-процесуальним кодексом. Таким чином, порушене питання має вирішуватися правоохоронними органами в порядку кримінального судочинства, якщо відповідне майно безпосередньо пов’язано зі злочинною діяльністю, на виконання у тому числі приписів ст. 63 Конституції.
Враховуючи викладене, Президент пропонує утриматися від запропонованого обов’язкового відчуження (продажу) належних фізичній особі акцій (часток) професійного учасника фондового ринку, якими вона прямо чи опосередковано володіє, у зв’язку з чим абзаци 2 і 3 запропонованої редакції ч. 2 ст. 27 Закону «Про цінні папери та фондовий ринок» (абзаци 3 та 4 п. 2 розділу І Закону, прийнятого Верховною Радою) виключити.
Крім цього, прийнято в цілому закони:
…«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконний обіг наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, отруйних чи сильнодіючих речовин або отруйних чи сильнодіючих лікарських засобів і одурманюючих засобів». Законодавчим актом посилюються санкції за вчинення окремих адміністративних правопорушень та злочинів у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів.
Відповідні зміни внесено до ст. 44, 44-1, 106-1, 188 Кодексу України про адміністративні правопорушення та ст. 306, 307, 320-322 Кримінального кодексу України. Законом встановлюється кримінальна відповідальність за використання коштів, здобутих від незаконного обігу отруйних чи сильнодіючих речовин або отруйних чи сильнодіючих лікарських засобів (ст. 306 КК України).
…«Про внесення змін до статті 6 Житлового кодексу Української РСР щодо визначення житлової та загальної площ об’єкта житлової нерухомості». Законом ст. 6 Житлового кодексу Української РСР викладено у редакції, згідно з якою «житлові будинки, квартири, інші житлові приміщення (об’єкти житлової нерухомості) призначаються та мають бути придатні для постійного проживання в них громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових житлових приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у житлових будинках для потреб виробничого характеру забороняється. Житлова площа об’єкта житлової нерухомості визначається як сумарна площа житлових кімнат. Загальна площа об’єкта житлової нерухомості визначається як сумарна площа житлових кімнат і підсобних приміщень з урахуванням лоджій, балконів, веранд і терас»
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|