Автокредит: свобода чи залежність? Дві сторони однієї медалі Останнім часом спостерігається тенденція до покращення ситуації в кредитному секторі країни. Кожен місяць умови видачі автокредитів стають доступнішими для пересічного мешканця України. Сьогодні ці умови мають приблизно такий вигляд: термін кредитування в більшості банків не перевищує семи років, мінімальний внесок складає 10–20% від вартості автомобіля, а відсоткові ставки коливаються від 14% до 17% річних
Більшість експертів прогнозують невелике, але все ж таки зниження ставок на автокредит до середини осені. А якщо бажаючих взяти кредит більшатиме і на ринок повернуться основні гравці, перед галуззю відкриються сонячні горизонти. До того ж банки все частіше реалізують спільні кредитні програми з автомобільними дилерами, у яких клієнт має шанс отримати нижчу відсоткову ставку. Але чи насправді все так добре?
Банки рекламують нові, вдосконалені кредитні програми з низькими ставками та мінімальним авансом. Але ці програми передбачають завуальовані комісії та збори, які з часом виливаються у значні переплати. Дуже популярною приманкою є нульова ставка, яка насправді дорожча за стандартні умови автокредитування. Якщо нульова ставка є справді такою, як про неї говорять, то умови надання кредиту дуже суворі та обмежені.
Нульова ставка – так звана партнерська програма, яка видає кредит під 0% річних, – має низку недоліків. Тому, вибираючи вид кредиту, слід звертати увагу на умови надання позики та цікавитися, яку реальну процентну ставку необхідно платити за користування нею. Зазвичай у банківського кредиту ця ставка буде меншою. Недоліки мають і терміни кредитування за партнерськими програмами. Таким автокредитом можна користуватися не більше трьох років, банки ж дозволяють розтягувати платежі до семи років. До того ж автосалони пропонують обмежений перелік автомобілів, які можна придбати за нульовою ставкою.
Усе більшою популярністю користуються позики, які передбачають розстрочку на один-два роки під 0,01% річних і які банки надають без прив’язки до конкретної моделі або марки авто. Але й банківські кредити мають підводні камені. Особливу увагу треба звертати на умови надання дешевих кредитів, тому що банк може зобов’язати клієнта працювати зі страховими компаніями – партнерами, у яких страховка обійдеться дорожче ніж 18% річних за звичайним, «недешевим» кредитом. Наприклад, при оформленні «кредитної» страховки не діє низка знижок, наприклад система бонус-малус, за якою, продовжуючи поліс на наступний рік, водій може отримати знижку за беззбиткове водіння. Крім того, при настанні страхового випадку компенсацію отримує банк, а не клієнт, який узяв автокредит. До виплат за кредитом також додаються плата за відкриття та ведення позичкового рахунка, за прострочений платіж, дострокове погашення кредиту тощо.
Проте ринок автокредитів активно розвивається, про що свідчать пропозиції банків. Наприклад, деякі банки при наданні кредиту враховують доходи позичальника не тільки з основного місця роботи. Ще одним нововведенням в автокредитуванні є надання кредиту без довідки про доходи. Крім того, банки починають видавати кредити на умовах нульового авансу. Першим з такою пропозицією виступив «ПриватБанк», але такий кредит може бути виданий тільки клієнтам, які отримали статус надійного партнера. Водночас сама поява нульового авансу дозволяє очікувати полегшення вимог для цієї категорії автокредитів та відкриття їх для більшої кількості населення.
Але непередбачуваною проблемою можуть стати зміни або нововведення з боку Національного банку України. Будь-які інновації щодо регулювання банківської діяльності призведуть до зменшення кількості банків, що надають кредити, та до підвищення відсоткової ставки в середньому на 2–3%, прогнозують банкіри.
Перш ніж брати кредит, треба добре вивчити всі умови та причини їх змін, а також проаналізувати загальну ситуацію в галузі автокредитування. До того ж не треба забувати про прогнози фахівців щодо нової хвилі кризи.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|