Як правильно оформити скаргу до Антирейдерської комісії.
«Закон один для всіх, тому навіть якщо є формальні помилки при складанні скарги, Комісія не може допускати її до розгляду», – зазначила заступник міністра. Вона також наголосила, що Комісія розглядає виключно процедурні порушення, вчинені під час здійснення реєстраційних дій. «Комісія не є судовим органом, вона не розглядає суть правочину, ми оцінюємо лише правильність дій реєстратора чи нотаріуса під час реєстрації», – додала вона.
За словами Олени Сукманової, до Комісії можна звернутися протягом 60 днів після вчинення незаконної реєстраційної дії або ж 60 днів з моменту, як особа дізналася чи могла дізнатися про цей факт. Заступник міністра також додала, що Комісія не має повноважень розглядати скаргу, якщо існує судовий спір з цього предмету.
«Закон передбачає два випадки, коли судовий спір заважає розгляду скарги Комісією. Якщо ми говоримо про відносини щодо майнових прав оренди чи корпоративних прав, то Комісія не може розглядати скаргу, по якій існує судовий спір між тими ж сторонами і з того ж предмету. Але це не стосується лише сторін, які беруть участь в судовому засіданні. Для нас всі сторони, які можуть взяти участь у розгляді скарги, також є зацікавленими сторонами. Що стосується об’єктів нерухомості, там трохи інше формулювання. Там йдеться про будь-який судовий спір, предметом якого є об’єкт нерухомості», – зазначила заступник міністра юстиції.
Вона також додала, що скарга обов’язково повинна містити: повне найменування (ім'я), місце проживання (місцезнаходження) скаржника, а також найменування (ім'я) представника скаржника, якщо скарга подається ним; реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується. До таких реквізитів належить його номер, дата та суб’єкт внесення; зміст оскаржуваного рішення; обставини, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги; відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання; підтвердження прав скаржника на майнове право (наприклад, витяг із державного земельного кадастру, що підтверджує право, і той факт, що ця людина була і є орендарем певної земельної ділянки); належно засвідчені документальні докази порушення прав скаржника державним реєстратором (для юридичних осіб – засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії. Для фізичних осіб – повинні бути засвідчені підписом).
«Якщо всі ці умови будуть дотримані, ваша скарга буде однозначно розглянута», – зазначила Олена Сукманова.
Законом встановлений термін розгляду таких скарг від 30 до 45 днів. На засіданні Комісії буде розглянуто відповідність чи невідповідність реєстраційної дії згідно даних реєстру, який ведуть реєстратори або ж нотаріуси» – підкреслила Олена Сукманова.
Участь в роботі Комісії необов’язкова. Проте, якщо якась сторона бажатиме бути безпосередньо присутньою вона має звернутися за інформацією до офіційного сайту Мін’юсту. У розділі Департаменту державної реєстрації та нотаріату ви знаходите підрозділ «Послуги», потім переходите на «Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації» і знаходите оголошення про засідання Комісії з порядком денним, який пропонується не пізніше ніж за одну добу до засідання. Таким чином можна прослідкувати термін розгляду свого питання.
«Якщо Комісія дійшла висновку, що скарга підлягає задоволенню, – незаконна, помилкова або ж неправдива реєстраційна дія скасовується і, відповідно, ваші права автоматично відновлюються в реєстрі. Проте, якщо все ж одна зі сторін не погоджується з висновком комісії, вона має право на його оскарження в судовому порядку.
|
|
Юридичні компанії України ______________________________
______________________________
|